Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 23 Oct 2018, 02:37

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 59 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

Pirmā lidmašīna: nopirkt gatavu vai pašam taisīt?
nopirkt gatavu - vieglāk un izdevīgāk 54%  54%  [ 22 ]
pašam taisīt - vairāk sajēgas radīsies par lietām 44%  44%  [ 18 ]
palūgt kādam "pro", lai uztaisa - mistiskais vidusceļš 2%  2%  [ 1 ]
Total votes : 41
Author Message
PostPosted: 11 Apr 2011, 00:18 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 11 Jan 2010, 18:15
Posts: 383
Location: Talsi, Rīga
Šis būs stāsts par manu pašu pirmo lidmašīnu.

Pirms vispār sāku ko darīt, uzstādīju sev pāris noteikumus:
* lidmašīna būs paredzēta lidošanai ārā,
* tā būs no triviāliem un viegli pieejamiem materiāliem,
* tā noteikti nebūs veidota ar domu, lai smuki izskatītos plauktā; es biju gatavs, ka tā lūzīs, plīsīs un šķīdīs pa detaļām,
* tai jābūt viegli vadāmai, lēti remontējamai un vienkārši uzturamai - tā teikt pilnīgam iesācējam, kas neko nejēdz no lidmašīnām kā tādām,
* tai jābūt arī gana akrobātiskai, lai ātri neapniktu.
* bet pats galvenais - šai lidmašīnai jāvar iemācīt lidot ar lidmašīnām jebkuru idi*tu par iespējami minimālām laika/naudas/pacietības izmaksām! :D

Tā kā brīdī, kad uzsāku šo pārgalvību, tiešām neko nesapratu par RC lidmašīnu būvi, sāku meklēt informāciju un nonācu pie pāris slēdzieniem:
* tā būs flat-foamy tipa lidmašīna,
* tā būs lidmašīna, kuru veidošu pēc tā sauktajiem PDF plāniem,
* un es neklausīšu nevienu, kas mani mācīs un visu darīšu pa savam! :D

Sāku ar PDF plāniem. Vispiemērotākā pilnīgi nepamatotu iemeslu dēļ man šķita SportTrainer lidmašīna no MikeysRC.com.

Pamata materiāls: 6mm deprons no K-Rautas. Viena plāksne izmaksāja 3,69Ls, bet tur ir ar atliektiem galiem eksperimentēšanai uz vienu modeli... īstenībā pat vairāk kā vienu!

Next - elektronika u.c. štrunti, ko, protams, nācās pasūtīt no lētā gala ķīniešu HobbyKing veikaliņa. Tikai viens vienīgs princips - jo lētāk, jo labāk:
* 4x HXT900 9g servas, ~5Ls,
* kaut kāds AX-2308N-1800 motors, lētākais, kas tur vispār laikam bija, ~2,50Ls
* Turnigy Sentry 18A ESC, vairāk gribējās zināt, vai tas balansera vads maz ko dod, ~6Ls,
* propelleri .... mmm... vot no šitiem es PILNĪGI neko nejēdzu un sūtīju uz čuju, ņuhu un poņu - polikompozīta JXF 7x5 / 178 x 127mm propi, divi gabali, katrs pa 50 santīmiem; vienīgais, ko es zināju, bija tas, ka polikompozīta savienojumi ir cieti,
* uztvērējs ... ehh, to izņēmu no tajā brīdī sasitā heļa, tāpēc cenā neierēķināju, bet principā pa 4Ls varēju pasūtīt Turnigy 9X 2,4GHz 8kanālu ... figņu savai pultij,
* ak jā, baterija... sākumā izmantoju sava heļa 3S 2200mAh 25C baču, bet vēlāk martins iedeva savu, eksperimenta pēc pasūtīto, B-Grade 2S 1300mAh 20C bateriju (par šito man vēl būs ko teikt).

Tad vēl vajadzēja kaut kādus štruntiņus, lai tas viss kopā turētos:
* kārstās līmes pistoles līmītes, kaut kādi 50 santīmi vesela paka, atliektiem galiem,
* barbikjū bambusa puļķīši, garākie, kas K-Rautā bija, arī kādi 50 santīmi,
* prikolam nopirku arī 3mm karbona līstīti no ehobby pa latu vai diviem (?), neatceros,
* un ta' vēl aizgāj' uz garāž' un atrad' kaut kād' drāt' ... servu savienošanai ar kontroles virsmām.

KOPĀ rupji rēķinot:
3,69Ls par depronu + servas 5Ls + motors 2,50Ls + ESC 6Ls + 1Ls par propelleriem + 4Ls par Rx + 2 lati par aizdoto bateriju + par pārējiem krāmiem kādi 3Ls = apaļi 30Ls (jo par sūtīšanu arī bija jāmaksā).

Gala rezultāts!

kaut kādas pāris stundiņas ķēpāšanās, lipināšanas un stiprināšanas, vadoties pēc plāniem... un gatavs! Mana pirmā lidmašīna izskatījās aptuveni ... šādi:

Image

Svars: 410 grami (lidošanas masa, ar visu milzīgo baču).

Image

Sākotnējā versija gan bija ar 3 servām, bet baigais krāms bija uztaisīt un noregulēt savienojumus pareizā garumā. Ķegas, kas kustināja kontrolvirsmas, bija veidotas no sen izmantotas plastikāta priekšapmaksas kartes.
Pārējais viss bija +/- pēc plāna.
Galvenais jautājums: vai tā uzparikte maz lidoja?
Atbilde - ... veselas 30 sekundes līdz brīdim, kad ienesos Uzvaras parka kokos (Rīgā). Pēc tam 2 minūšu laikā salaboju un gāju mēģināt vēlreiz. Šoreiz lidojums bija vēl īsāks, jo nolauzu motoriņa asīti propellera stiprinājuma vietā - biju pārvilcis uzgriezni un aukstuma + pārlieku lielā sprieguma + kritiena dēļ metāls lūza. Bet motors palika 100% funkcionējošs. Aizgāju uz PilotageRC veikalu un nopirku prop-saver'i (velns viņu atceras, par cik) pēc sirrual ieteikuma. Problēma atrisināta! Pēc tam sekoja kādi 5 lidojumi līdz mirklim, kad izšķaidīju putuplasta korpusu līdz nepazīšanai, ar purnu ieliekot lidmašīnu zemē! Izdzīvoja VISS... izņemot putuplastu!

Secinājumi:
* pirmajos "krešos" 100% vainīgs būs pilots (!!!), pat tad, ja būsiet pavadījuši 3 diennaktis pie simulātora (ko es arī darīju),
* vajag servu uz katra ailerona atsevišķi, pārāk liels čakars,
* baterija NAV par lielu vai par smagu, tā vienkārši ir par jaudīgu; ar 2 šūnu baču pilnīgi pietiek,
* īpaša uzmanība jāpievērš COG (center of gravity) problēmai - iesācējiem tas varētu būt iemesls pusei no avārijām.

Gala rezultāts (versija Nr. 2)!

Es nepadevos un sāku no jauna. Tikai šoreiz darīju vēl vairāk pa savam. Lietas, ko es mainīju:
* pārveidoju spārnu, uztaisīju to tipisko ieliekumu, kas ir spārniem; tā bija ideja, kas ienāca prātā, lasot teoriju par to, kā lidmašīnas vispār lido,
* palielināju visas kontroles virsmas par ~20%; šķita, ka pirmā lidmašīnas versija mani neklausīja,
* uzliku katram spārnam savu servu,
* kārtīgi nostiprināju purnu ar 3 kārtām deprona! :D
* u.c. sīkumi...

Un rezultāts bija apbrīnojami labs! Mainīto stiprinājumu un nodrošinājumu dēļ bija grūtāk lidmašīnu salauzt, kontroles uzreiz atsaucīgākas, kārtīgi biju sameklējis COG, tāpēc lidoja vienkārši burvīgi... Es ar lidmašīnu dzīvē biju lidojis tikai nepilnas 5 minūtes, bet ar šito aparātu paguvu notērēt 1300mAh bateriju 2 reizes pirms PIRMO REIZI nokritu! Un pat tad neko nesalauzu!
Un tad es sāku eksperimentēt ar sevi un lidmašīnu - gribēju redzēt, ko es māku, un ko tas aparāts var! Cilpa - gan uz priekšu gan atpakaļu elementāri! Stāvus gāja, bet tā paknapi, vēja dēļ nevarēju īsti noturēt purnu gaisā. Tad sapratu, ka laikam rudera kontrolvirsmas izmērs ir krieeeetni par mazu! Un tad sākās šmuce, kas beidzās šādi:

Image

Svars: 345 grami ar 1300mAh baču.

Image

Mēģināju uztaisīt barrel roll'u un sapinos "meistarībā"! Bet šādi es to aparātu salauzu reizes četras!! Salīmēju ar karsto līmi un lidoju tālāk!

Pāris secinājumi par v2:
* šī lidmašīna ir vājprātīgi piedodoša gan vadības, gan konstrukcijas ziņā,
* un tomēr, vajag palielināt rudera kontrolvirsmu par 100% un aileronus par 75-100%; nav tā reakcija, ko gribētos.


Un nu nedaudz par citām lietām, ko vēlētos atzīmēt.

Ilgi nevarēju saprast, kā lai novērš tā saukto torque roll. Uzdodu gāzi, lidmašīna vērpjas. Un lielā ātrumā vispār vāks, savākt nevar! Bet tad man šo problēmu palīdzēja atrisināt mana krutā, ķūnētā pults - jaunaja softā ir fīča, ar kuras palīdzību var palēlināt "reakciju" uz konkrētiem kanāliem. Normāli, ja gāzes stiku no nulles pozīcijas strauji uzgrūž uz maksimumu, motors dos iekšā, cik vien var! Uzliekot šo aizkavi, softs dod signālu lineārā pārejā noteiktā laika intervālā... kaut kas līdzīgs kā ESC soft-start funkcija, tikai regulējama no pults un krietni smalkāk nekā ESC'ā. Tā nu es atbrīvojos no šīs vērpšanās problēmas, kas ļāva man izmantot pilnu motora potenciālu pilnīgi bez problēmām, nemainot pilnīgi neko lidmašīnas konstrukcijā kā tādā!

Prop-seiveru gumijas... kaut kādi (atvainojos) mēsli!! Pārtrūka VISAS pie pirmajiem pilnajiem apgriezieniem. Es tak neiešu pirkt jaunas, paņēmu visparastāko dzelteno saimniecības gumiju, saliku 3 kārtās un uzliku uz prop-seivera! Lieta darīta, 100% pilda savu funkciju!

Nepērciet melnus propellerus lidmašīnām - ja aizies gaisā pa gaisu (neizturēs, piemēram, prop-seivera gumija), neatradīsiet vairs! :D

Nekad nelieciet šitādām lidmašīnām propelleri uz cietās ass, it īpaši ja esat iesācējs!

Un pēdējie trīs ieteikumi visiem, kas vēlas uzsākt šo hobiju:
* nobruņojieties ar pacietību un esiet gatavi atkārtot vienu un to pašu desmitiem reižu, kamēr tas sanāks - vienalga, vai tā ir lidmodeļa būve, labošana, laišana ... rezultāts ir tā vērts brīdi, kad beidzot jums sanāks tas, uz ko jūs tiecaties,
* neskrieniet ar galvu sienā, palasiet literatūru pirms kaut ko sākat darīt, tā jums varētu atrisināt pāris problēmas, pirms tās ir radušās, tā pat neskrieniet ar galvu sienā, kad runa ir par drošību - domājiet līdzi, ko dariet, neskrieniet, neķeriet un negrābiet, un viss būs labi,
* sūtiet pa gaisu visus, kas saka, ka nevar uzbūvēt lidojošu aparātu no ķīniešu detaļām par kopējām izmaksām ap 30Ls, neklausieties tādos... kausieties tajos, kas saka, ka to var izdarīt, uzklausiet viņu padomus un prakses padomus.

Protams, paldiesi:
* sirrual - par padomiem, tiešām labi padomi,
* kā vienmēr, martins - lieliska sadarbība (ko es bez tevis darītu, m?)


Mana muļķošanās ap šo aparātu nebūt nav galā, tā vēl tikai turpināsies!


___________________________________________________________________________
Statistika:
* ~40 minūtes tīrā lidošanas laika (lidmašīna nav uz zemes),
* ~3 pilnas tīra darba dienas veidošanā un testēšanā (laiks stundās),
* pilnās izmaksas (ieskaitot darbarīkus, pulti u.t.t.) taisīšanai no absolūtas nulles: ~70..100Ls, atkarībā no pults
(jeb summa, ar ko jārēķinās, ja grib ko tādu uzsākt, kad nekā nav)!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Apr 2011, 02:55 
Offline
Profesors

Joined: 01 Apr 2006, 01:10
Posts: 957
Labs apraksts. Lai veicas :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Apr 2011, 10:36 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 25 Mar 2007, 01:20
Posts: 243
Malacis, Defekc.
Forš apraksts, kas noderētu daudziem iesācējiem, ar ierobežotu budžetu.

starp citu - vari izmēģināt vēl tādu triku - apvelc lidmasīnu ar parasto skoču (ja kaut kur vari atrast arī krāsaino - izmanto to - labāk izskatīsies) - ar skoču apvilkta lidmašīna nelūzīs vispār - tikai mīcīsies - tā var paildzināt viņas mūžu


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Apr 2011, 14:10 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 15 Sep 2010, 21:07
Posts: 709
Location: Strazde, Talsu novads
Skoču piegludini ar gludekli caur kokvilnas drēbi(var izmantot vecu spilvendrānu,vidējā temp. vispirms pamēģinot uz atgriezumiem) jo savādāk karstā saulē metas burbuļi.
Krāsainais skočs plašā spektrā atrodams lauku grāmatnīcās(~0.6...0.9LVL),Rīgā neesmu meklējis
seko līdzi salaiduma vietām, vadies pēc plūsmas, un nedaudz pāri 2..3mm, jo gludinot skočš saraujas(nostiepjas)
nepārkarsē, depronveidīgie materiāli mēdz palikt trausli, kā arī izliecas.

Augstuma stūre tāda maziņa :) , kad nolauzīsi uzliec platāku, neatceros formulu bet bija ~puse no lielo spārnu kopējā atvēziena
kaut kur internetā ceļo kalkulators excel formātā, izmērī collās.
The AIRPLANE DESIGN CALCULATOR (c) was created by Lee Van Tassle.

Vai šeit http://www.geistware.com/rcmodeling/model_calc.htm


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Apr 2011, 14:57 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 25 Mar 2007, 01:20
Posts: 243
labs paņēmiens kā skoču kavlitatīvi uzklāt ir arī neizmantojot gludekli. (es pat nezinu kā būtu ar to gludekli - neesmu mēģinājis) paņem peilipini vienu skoča galu pie materiāla, un tad, kad vviņu piegludini - dari to ar salveti vai drēbes gabaliņu - tad neveidojas burbuļi un izstrādājums izskatās skaists.

stūres visrsmas var būt dažāda izmēra - viss atkarīgs no tā, ko tu no tā modeļa gribi panākt. nav obligāti jāliek viņas lielas, bet skatoties tavā bilde - palielināt vajag noteikti


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Apr 2011, 20:02 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 11 Jan 2010, 18:15
Posts: 383
Location: Talsi, Rīga
Oho - patīkami komentāri! Biju gaidījis nedaudz skarbākus vārdus! Bet, protams, paldies!

Par augstumstūri (angliski elevator, ja tas ir tas, ko domāju): es īstenībā esmu nedaudz samulsis šajā lietā - tā ir vienīgā kontrolvirsma, kura netiek kustināta ar 100% amplitūdu (šobrīd ir uz 75%), bet reakcija tik un tā ir ļoti asa! Man ar mēra izjūtu ir draņķīgi, bet no attāluma izskatījās, ka "nāves cilpu" lidmašīna spēj veikt ar ~1,5..2m rādiusu. Skats bija tāds, ka cilpa tika uztaisīta bez maz vai ap spārna rotācijas asi...

Komentāri...?


Par gludekli runājot - es vairs nekad gludekli nelaidīšu klāt depronam! Jau v1 ietvaros mēģināju šo to piekausēt pie deprona, ievērojot, šķiet, visus vajadzīgos pasākumus (minimālā temperatūra gludeklim, lupatiņa un vēl papīrs zem lupatiņas), bet tik un tā viss, kas man sanāca, bija skaista gludekļa pēda depronā! Ja kāds to reāli dara un ir izmēģinājis, gribētos zināt, ko es darīju nepareizi.

Bet skoču gan izmantošu! To gan v3 darīšu, jo arī v2 šobrīd man ir dauzāmā versija! Mans plāns šobrīd ir vairāk saprast, kā principā lidot un (The Gardiner'a padoms) iemācīties, kā pareizi nosēsties, lai kādu skatītāju netīšām nenosistu, jo mana statistika šobrīd ir 50%/50%, ja skaita veiksmīgā un neveiksmīgās nosēšanās! :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Apr 2011, 20:15 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Oct 2010, 18:13
Posts: 1069
Location: Kuldīga
Kā vienmēr super apraksts , izglītojošs un pamācošs :shock: :wink:

es ar gribu lidot , vari iedot V2 man pamēģināt nosēdināt :twisted: :D

_________________
Image

cnc frēzēšanas darbi


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Apr 2011, 20:41 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 25 Mar 2007, 01:20
Posts: 243
mmmmm, nupat vēlreiz apskatīju tavu konstrukciju - nav brīnums, ka tev viņš taisa mazas cilpas. visa stabilizatora laukums attiecībā pret augstumstūri pat varētu būt pareizs, bet lieta tāda, ka parasti šāda tipa lidmašīnām (šeit es domāju kā piemēru dažādas F3P lidmašīnas) ir horizontāla konstrukcija, kas savieno spārnu ar stabilizatoru. patiesībā šī konstrukcija kalpo kā stabilizātora laukuma papildinājums (un protams - satur lidmašīnu, lai astei būtu stingrība). Tā kā tev spārni ar stbilisatoru ir sasaistīti izmantojt tikai vertikāli liktu depronu + kopējais stabilizatora laukums ir maziņš - tāpēc arī lidmašīna taisa asas cilpas. (pamēģini kādreiz palaist kādu planierīti bez stabiķa - viņš sāks virouļot ap spārniem vai nu uz vienu, vai otru pusi ).
palielini stabilizatora kopējo laukumu - lidmašīna sāks lidot patīkamāk un "mīkstāk" Ots variants, kā vari mēģināt - palielini attālumu no spārniem līdz stabiķim - efekts varētu būt līdzīgs - jo lielāks attālums, jo mazāks stabiķis nepieciešams.

vēl viena lieta, ko vari ņemt vērā - lidmašīna stūrēsies un lidos patīkamāk, ja tai būs lielas stūres virsmas, bet gājieni tiks ievērojami samazināti. būs mazāka gaisa pretestība un stūres strādās lietderīgāk. ja daudz palielināsi stūres virsmas - neaizmirsi par gājiemu samazināšanu, citādi iegūsi kaut kādu akrobātisku lidmašīnu, no kuras neko nesapratīsi.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Apr 2011, 08:14 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 15 Sep 2010, 21:07
Posts: 709
Location: Strazde, Talsu novads
Pēc nedēļas būs gatavs viens no diviem aparātiem deprons+mandarīnu kastes+kaut kādas līstītes+skočš+gludeklis
Viss izpildīts pēc tehnoloģijas "uz celīšiem" :lol: tāpēc nedaudz šķībi :lol:
Varēs papētīt :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Apr 2011, 20:00 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 11 Jan 2010, 18:15
Posts: 383
Location: Talsi, Rīga
Paldies, sirual!
Ņemšu vērā visus tavus ieteikumus pie lidmašīnas nākošās pārbūves!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Apr 2011, 16:32 
Offline
Jauniņais

Joined: 13 Apr 2011, 00:45
Posts: 5
Cepums,tev pienākas par šādas fiškas izveidi.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Apr 2011, 01:34 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 11 Jan 2010, 18:15
Posts: 383
Location: Talsi, Rīga
Cepums Merfijam!! Ja lietas var noiet greizi, tas vienmēr notiks tā, lai radītu vislielākos bojājumus!

Par ko stāsts? Par to, cik es esmu neveikls...
Ja kādam ir vēlme apskatīt augstāk minēto SportTrainer versiju Nr.2 dzīvē, to var pagaidām izdarīt diezgan publiskā un atvērtā veidā - Rīgā, Uzvaras parkā tieši aiz pieminekļa, šķiet, 12..15 metrīga sēru vītola galotnē!!

Svētdien BEIDZOT biju perfekti noregulējis to aparātu un lidoja kā pūciņa! Perfekti stūrēt, perfekti planēja, precīzi lidoja, izdevās pat izpildīt vairākus akrobātikas paņēmienus atkārtoti (kas norāda, ka tā nebija "haļava")... Kopā paspēju nolidot kādas 30 minūtes pa to dienu (2x pārlādēju bateriju), bet sasitu tikai vienu reizi. Pie pēdējās lidināšanās, kad baterija jau sāka iet uz beigām, izdomāju izmest vēl vienu pēdējo slaido loku un nosēsties. Nezinu, kāpēc man šķita, ka lidmašīna ir augstāk un tuvāk man (t.i. tālāk no koka) - attāluma izjūta sagāja uz īso! Ar to arī pietika, lai eleganti nosēdinātu lidmašīnu Uzvaras parka augstākā koka pašā galotnē!

Kas tik netika izmēģināts, pat 112 pazvanījām... stulbie kūlas dedzinātāji, nebūtu viņu, man tagad būtu mana lidmašīna rokās! Pacēlāja pakalpojumi maksā tik pat, cik lidmašīna! Pat akmeni tik augstu normāli uzmest nevar, kur nu vēl ar kaut kādām kārtīm bakstīties! Koks tik tīzls un apzāģēts, ka uzrāpties arī nevar, bet visi paziņas, kam ir kalnā kāpšanas ekipējums un pieredze, ir ārpus Rīgas!

Bet visvairāk par visu... man ir vājprātīga dusma uz sevi, škrobe par lidmašīnu (morālā, nevis materiālā līmenī) un kauns Mārtiņa priekšā, jo uz borta ir viņa baterija un uztvērējs, par ko vēl neesmu samaksājis...

Mācība? Tādas nav, ir tikai kauns pār visu ģīmi!! :oops:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Apr 2011, 09:54 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 25 Mar 2007, 01:20
Posts: 243
stāsts protams skumjšs, bet tāda mēdz būt modelistu dzīve.

tu jau protams vari arī mēģināt aizstaigāt līdz tam kokam naktī... ar husqvarnu rokā :D :D :D :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Apr 2011, 17:33 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 11 Jan 2010, 18:15
Posts: 383
Location: Talsi, Rīga
Lidmašīna no koka nocelta sešos dažādos gabalos.
Baterija dzīva, bija paspējusi izlādēties līdz 1,77V/1,45V, bet veiksmīgi tika uzlādēta līdz tās solītajai kapacitātei.
Pārējā elektronika funkcionējoša.
Tika atgūts viss, izņemot lepnums.

Milzīgs paldies 100-latnieku brigādei un Uzvaras parka atpūtas un izklaides industrijas turētājiem. Bez viņiem nu nekā!!

Tagad tik jāiet meklēt jauns deprons, skoča u.c. štruntiņi un jāstellē augšā v3!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Apr 2011, 18:28 
Offline
Tas, kuru nedrīkst nolamāt
User avatar

Joined: 23 Jul 2006, 14:31
Posts: 3001
Location: Jelgava
Baterija varbūt arī uzlādējās, bet pārbaudi zem slodzes, parasti kāda celle pēc tāda trika nomirst- tas ir kā pīpēšana, lēnām, bet nogalina.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 59 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye