Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 17 Dec 2018, 14:07

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 59 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Pirmā lidmašīna: nopirkt gatavu vai pašam taisīt?
nopirkt gatavu - vieglāk un izdevīgāk 54%  54%  [ 22 ]
pašam taisīt - vairāk sajēgas radīsies par lietām 44%  44%  [ 18 ]
palūgt kādam "pro", lai uztaisa - mistiskais vidusceļš 2%  2%  [ 1 ]
Total votes : 41
Author Message
PostPosted: 18 Apr 2011, 20:58 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 11 Jan 2010, 18:15
Posts: 383
Location: Talsi, Rīga
Jā, jau pārbaudīju. Zem slodzes pagaidām ir okey... pagaidām!
Tagad laikam esmu uzsācis arī kontrolētu testu, cik ļoti LiPo spēj turēt nepareizu apiešanos ar tām! :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Apr 2011, 11:05 
Offline
Speciālists

Joined: 22 Jan 2008, 11:09
Posts: 158
No pieredzes.
Līdz metriem 20 var cīnītes nekāpjot kokā.
Nopirku teleskopisko makšķerkātu 8 m (garāka nebija) šādiem gadījumiem.Var pagarināt ar kādu trubu par metriem 5 pieliekot pie koka trepes.
Tālāk vainu tēlot indiāni ar loku un bultām vai alpinisms.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Apr 2011, 11:38 
Offline
Profesors

Joined: 20 Apr 2010, 17:55
Posts: 877
Location: Vidzemes kalnainais apvidus
Pagājušo nedēļu es arī nejauši ieliku kokos, uzkāpt kokā nekādi, tad ar garu karti bakstījām lai dabūtu lejā. Par laimi vesalu dabuju lejā :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Apr 2011, 11:57 
Offline
Tas, kuru nedrīkst nolamāt
User avatar

Joined: 23 Jul 2006, 14:31
Posts: 3001
Location: Jelgava
Sa paldies dievam tikai esmu iebakstījis stumbrā :)

Viss vēl priekšā :D Spilvē ir viens vienīgs maziņš kociņš pitstopu zonā, bet katru gadu, kāds nu viņā iebrauc :D

Ko esmu pamanījis parkā gāžot- tiklīdz tu uzlido galotņu augstumā, tevi automātiski velk uz koku, vismaz manā ir tā, ka koki ir apkārt un vidū brīvs pleķis- lejā vēja nav, jo koki strādā kā siena, tikko parauj augstāk- jau jāsāk stūrēt prom


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Apr 2011, 13:57 
Offline
Speciālists

Joined: 22 Jan 2008, 11:09
Posts: 158
Vienmēr esmu apskaudis zemgaļus ar plašajām pļavām , vidzemē nav kur ieskrieties - visur koki.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Apr 2011, 14:25 
Offline
Tas, kuru nedrīkst nolamāt
User avatar

Joined: 23 Jul 2006, 14:31
Posts: 3001
Location: Jelgava
Husquarna to ārstē :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Apr 2011, 15:10 
Offline
Profesors

Joined: 26 Nov 2010, 21:54
Posts: 448
tajās plašajās pļavās tagad pavasarī ir diezgan paliels vējš :(


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Apr 2011, 16:23 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 09 Jun 2009, 15:04
Posts: 411
Location: Vecmīlgrāvis-Carnikava
Agrāk kad man bija silverlit lidmašīna, pagaidām pirmā, pat ar augstuma stūri, cik reižu bija kokos :D vāks. Tā nu ņēmu fubola bumbu un spēru, metu visu, lai tik dabūtu lejā, vienu reizi pat bija uz mājas jumta, bet privātās un laukos :D Beidzās viss ar to, uz šķūnīša šīfera jumta uzsēdināju tieši ar šīfera malu nolauza propelleri, kad meiģināju dabūt nost nolocijās motora ass un nolūza vispār, pēc tās reizes viņa tika iznīcināta :D Domāju ka drīz būs vēl kada lidmašīna bet kas nopietnāks :D

_________________
ImageImage
my Youtube channel
Nitro may be louder, But Brushless is faster!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Apr 2011, 16:54 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 11 Jan 2010, 18:15
Posts: 383
Location: Talsi, Rīga
The Gardener wrote:
Ko esmu pamanījis parkā gāžot- tiklīdz tu uzlido galotņu augstumā, tevi automātiski velk uz koku, vismaz manā ir tā, ka koki ir apkārt un vidū brīvs pleķis- lejā vēja nav, jo koki strādā kā siena, tikko parauj augstāk- jau jāsāk stūrēt prom

Tā, šito jāatzīmē ar lielu ķeksīti.
Bet uzreiz rodas jautājums: man bija 350 gramu lidmašīna, kas bija spējīga pacelties arī pie 450 gramiem. Ja lidmašīna būtu par šiem 100g smagāka, vai tas daudz mainītu šajā faktā, t.i. vai lielākā aukstumā vējš to mazāk būtu ķēris?

NB - kamēr ķeksēju lidmašīnu lejā no koka, Uzvaras parka izklaides industrijas personāls piedāvāja 21.maijā uztaisīt paraugdemonstrējumus ar lidmodeli. Protams, es atteicos, jo ne sū** vēl nemāku lidot, bet varbūt kādam šeit ir interese... Domāju, varētu būt diezgan īpatnēja reklāma Latvijas RC veikaliem: nekā pretlikumīga, es tikai palidinos... ar Pilotage vai Ehobby krekliņu mugurā! :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Apr 2011, 17:01 
Offline
Tas, kuru nedrīkst nolamāt
User avatar

Joined: 23 Jul 2006, 14:31
Posts: 3001
Location: Jelgava
Nē, ja tev būtu 1,5 kg lidene, tad būtu pie kājas, 100 grami tur neko nemaina.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Apr 2011, 23:09 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 11 Jan 2010, 18:15
Posts: 383
Location: Talsi, Rīga
Jauna nedēļa, jauni piedzīvojumi.

Iznākusi Sport Trainer lidmašīnas trešā versija. Šķiet, šis būs arī gala variants, lai mācītos lidot:

Image
Tas lācīt's, kaķīts un sunīt's stūrī nav mani, un jā - man ir rozā svītrains spilvens!

Izmaiņas no otrās versijas:
* kopējais izmērs palielināts par kādiem 20%,
* materiāls - 5,5mm deprons no "Cenu kluba", nedaudz mīkstāks, elastīgāks un tizli rievotu vienu pusi, šķiet, vieglāks arī,
* lidmašīna ir divslāņaina ar "mugurkaulu" - cauri visam korpusam pilnā garumā iet 9x9mm priedes līstīte; tā kalpo arī kā motora montāžas vieta,
* palielinātas visas kontrolvirsmas divas reizes, palielināts arī aizmugures horizontālais stabilizators (tā figņa, kam klāt ir augstumstūre),
* nedaudz vairāk stiprinājumi visās vietās.

Image

Šodien visu dienu nolidinājos un sapratu pāris lietas vairāk:
* ar tieši šo modeli nevar palidot normālā vējā (visu koku galotnes +/- lokās); var palidot lēnā vējā (lokās tikai mazākie koku zari, galotnes ir mierīgas), bet tad tikai pret vēju ... principā sanāk stāvēt uz vietas; ļoti labi var palidot tikai pilnīgā "vakuumā" (vējš loka tikai bērzu mazākos un sīkākos zariņus),
* skoča ir laba lieta, :D
* vēsā laikā (t.i. ap 10 grādiem un zemāk) aukstā līme kļūst trausla un sāk zaudēt savas lipšanas īpašības... kas nozīmē, ka ziemā, agrā pavasarī vai vēlā rudenī šādas lidmašīnas labāk nelaist,
* lidmašīna var būt sasodīti ātra, it īpaši ar 3S baču,
* bez cilpām ar to var arī visai veiksmīgi hoverot... bišķiņ sanāca, bet, protams, mans skils ir daudz par zemu, lai ko tādu darītu ilgāk par 3 sekundēm,
* ļoti nepateicīga lidmašīna barel-rolliem vai ačgārnai lidošanai; ši ir normāla, nevis 3D lidmašīna,
* neskatoties uz to, ka dizains ir ļoti pateicīgs un vienkāršs, lidošanā ir ļoti piedodoša un viegli savācama, es tieši šo modeli neieteiktu pilnīgam iesācējam, kas grasās mācīties lidot no absolūtās nulles viena ļoti triviāla iemesla dēļ - motors ir priekšā.

Image
Kreisajā: mans HK450v2, pa vidu "galvenais varonis", bet labajā HK450Pro (ar kardanu); par pēdējo pastāstīs martins (Mārtiņš) pats!

Lidmašīna ļoti labi spēj celt gan 2S 1300mAh mazo, gan 3S 2200mAh heļa baču. Tieši šī versija sanākusi ļoti izturīga! Bet, ja krīt, kaut kam vienmēr jāplīst! Vājais punkts šim dizainam ir spārnu stutes - tās plīsīs pie spārna, izraujot deprona gabalu, tādēļ es uztaisīju speciāli atsevišķu gabaliņu, ko līmēju pie spārna. Ja raus, tad raus ar to gabaliņu... un vieglāk tak ir salīmēt un/vai nomainīt to gabaliņu nevis visu spārnu. Spārns, nolīmēts ar skoču, ir ļoti amortizējošs. Brīdī, kad krīt uz spārna, ja stutes nav atrautas, tās plīsīs pimās; tas absorbēs ļoti daudz enerģijas un spārns spēs uzņemt pārēju, nedaudz "saburzoties". Formu gan tas nezaudēs, jo "air foil" izliekums to saturēs kopā.

Atgriežoties pie izturības - sanāca tā, ka es salauzu AX-2308N-1800 motora kronšteinu! Motors palika dzīvs un taisns... viens magnētiņš no vietas tika izsists, bet to ielīmēju eleganti atpakaļ, maza skāde. Tajā pašā kritienā (pareizāk visos trīs kritienos, kuru laikā salauzu to kronšteinu), lidmašīnas konstrukcija palika pilnīgi vesela (izņemot purnā "saburzītais" deprons... sīka vienība). Es pat īsti nezinu, priecāties par to vai raudāt... No vienas puses - ja man izdevās salauzt alumīniju, bet lidmašīnai ne skrambas, tas ir labi. No otras - kā lai pie velna es tagad motoru nostiprinu? :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 May 2011, 00:01 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 25 Mar 2007, 01:20
Posts: 243
būtu interesanti dzirdēt, kas izmainījās pie stūresvirsmu un paša stabilizatora palielināšanas


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 May 2011, 11:48 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 11 Jan 2010, 18:15
Posts: 383
Location: Talsi, Rīga
sirual wrote:
būtu interesanti dzirdēt, kas izmainījās pie stūresvirsmu un paša stabilizatora palielināšanas

Piemirsās uzrakstīt... :oops:

Sākšu ar augstumstūri. Interesanti ir tas, ka, palielinot aizmugurējo stabilizatoru un augstumstūri, nekādas būtiskas izmaiņas nejutu. "Pacelšanās" un "nolaišanās" kontrole ir tik pat atsaucīga.

Aste. Pašu asti proporcionāli nepalielināju, bet stūres izmēru gan. Stūri uztaisīju izmērā pusi no astes. Vot tagad asti jūt!! Ja iepriekšējiem modeļiem bija apgrūtināti lidot, stūrējot ar asti, tad tagad pie nelieliem ātrumiem elementāri. Viennozīmīgi esmu panācis efektu, ko vēlējos.

Aileroni. Palielināju 2,5x salīdzinot ar oriģinālu, atsaucība krietni jūtamāka. Vēl paliek brīvs gājiens, lai lidmašīnu uztaisītu akrobātiskāku (varbūt pat barel-roll's sanāktu), bet tas nav tas, ko es pagaidām gribu panākt.

Kopumā kontrolvirsmu palielināšana, šķiet, devusi sirual minēto efektu - mazāka gaisa pretestība. Ir nedaudz vieglāk ar lidmašīnu planēt un lidot mazos ātrumos. Iepriekš, jo vairāk stūrēju, jo mazāk lidmašīna lidoja ar izslēgtu motoru. Tagad samērā ilgi planē. Nezinu, varbūt mana ilūzija, varbūt vējš vainīgs...
Otrs - visa lidmašīna šoreiz noklāta ar skoču, varbūt tam arī ir savs efekts, jo deprons jau ir abrazīvs un vējam ir kur "aizķerties", ja salīdzina ar skoču!

Un vēl kas - par spīti smagnējākai konstrukcijai atšķirībā no v2, šī versija ir gandrīz tik pat smaga (~380g ar mazo baču)! Īsti nesaprotu, kāpēc... Depronu izmantoju vairāk, vēl koka līstīte un masveidā skočš, kas nebija iepriekšējai, piedevām izmērs nedaudz palielināts! Esmu samulsis, bet priecīgs! :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 May 2011, 15:29 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 15 Sep 2010, 21:07
Posts: 709
Location: Strazde, Talsu novads
Ceturtajā maijā uz Talsiem netaisies?
Būšot Pūķu svētki uz lidlauka, protams Jauniešu centra organizēts pasākums. rakstīts ka 12.00(bet ierasties varētu arī ātrāk)

Varbūt papildināsim dažādībai, tikai vējš šobrīd tāds pastiprs(varbūt tieši tad būs mazāks(bet nepazustu), lai visiem būtu labi) , aparātus ar vieglu svaru būs grūti valdīt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 May 2011, 14:34 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 11 Jan 2010, 18:15
Posts: 383
Location: Talsi, Rīga
hichkoks wrote:
Ceturtajā maijā uz Talsiem netaisies?

Par Pūķu svētkiem, protams, zinu...
Labprāt aizbrauktu, bet laiks tāds stipri nepateicīgs man. Tā kā es šobrīd esmu pa Rīgu, sanāk stulba kratīšanās šurpu turpu vienas dienas ietvaros. Diemžēl, transporta dēļ sanāks arī Talsu Ralli nokavēt, bet tāda ir dzīve. :)
Gan jau kaut kad vasarā uzpeldēšu Talsu lidlaukā. Tad noteikti padošu laicīgi ziņu.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 59 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye