Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 17 Dec 2018, 14:06

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: 04 Jun 2012, 18:41 
Offline
Jauniņais

Joined: 24 Apr 2012, 01:48
Posts: 10
Beidzot finišs visiem būvdarbiem un šamais brīnums ir gatavs, kādi ieteikumi pilnīgam iesācējam pirms šo laist testa lidojumā. Viss it kā noregulēts, smaguma centrs ok.
Ir pāris neskaidrības, piemēram:
??? kā uzzināt cik ilgi var lidot, lai bača nebeidzas.
??? Vai vienkāršiem lidojuma manevriem izmanto Rudder stūri.
??? Ko dod opcija ja aileronus izmanto arī kā augstumstūri un vai man to vispār vajag.
??? Un pilnīgi tups jautājums - Ja realflifht 4 it kā sanāk lidot, kādas iespējas to realizēt dzīvē bez reāliem crešiem :D

Aparāts:
*props - 8*3.8
*motors blue wonder 1700kv outrunner
*esc - hobbywing 10 vai 12 A
*servo - 2*5g un 1gab 9g towerpro lētā desa
*bacha - Gens Ace Lipo Battery 450mAh 3S1P 25C
*svars pilnā komplektācijā - 255g

*pults - FLYSKY FS-TH9X

Būs arī bildes un ja nesadauzīšu pirmajā lidojumā, tad būs arī krāsojums.


Last edited by figtozaur on 07 Jun 2012, 14:45, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jun 2012, 19:46 
Offline
Tas, kuru nedrīkst nolamāt
User avatar

Joined: 23 Jul 2006, 14:31
Posts: 3001
Location: Jelgava
#1Uzliec taimeri uz 7 minūtēm, iesākumā vajadzētu pietikt, pēctam pamēri batereju, ja ir ap 3,8V/celle, vari droši lidot desmit.
#2 Izmanto eleronus un augstumeni, par rudderi aizmirsti pagaidām. Rudderis ir jākompensē ar eleroniem un vēl augstumeni- sarežģīti.
#3Tādu iespēju tev nevajag, reāli mix izskatās tā: Kau augstumene ir uz augšu, eleroni nolaižas lejā, un otrādāk.

#4Cerība ir, bet esi gatavs līmēt.

P.S
Krāsojums nebūs :D

Bet ja nopietni, neispringsti uz pirmajām piecām lidenēm ar krāsošanu. No pieredzes saku, jo vairāk laika ieguldīsi p^darasīšanā, jo ātrāk nošķilsi.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jun 2012, 21:14 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Aug 2008, 17:05
Posts: 1378
The Gardener wrote:
Bet ja nopietni, neispringsti uz pirmajām piecām lidenēm ar krāsošanu. No pieredzes saku, jo vairāk laika ieguldīsi p^darasīšanā, jo ātrāk nošķilsi.


Tas tiesa sakuma lai cik necenstos simulatorā reālā lidojuma krīt visi, protam sim palīdz bet ne jau 100%
Nevajag uz to saspringt jo vairāk rautās jo grūtāk sevi salaust kādu figūru izdarit, te nav nozīmes Plane vai Heli. Vienkārši esi gatavs remontam ;)

_________________
www.rchobby.lv


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jun 2012, 21:24 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 04 Jan 2010, 00:18
Posts: 492
Location: Latvija, Sigulda
manuprāt depronniekam tie crashi bijuši, nebijuši, ja labi un akurāti salabo lido viņš vēl ilgi, nav nemazākās jēgas par to uztraukties! :wink:

Es savu 1mo depronieku iedūru pēc ~1min gaisā, rezultāts bija pieklājīgs- abas propa lāpstas nolauztas, motora tinumi pilni ar melnzemi un jā, modelis atradās kkur 1m attālumā no priekšdaļas! :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Jun 2012, 12:50 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6340
Location: Kuldīga
Tagad sezona ir īstajā kondīcijā lai vieglos deprona modelīšus lidinātu bez krešiem, jeb minimāliem - sameklē pļavu ar visgarāko zāli un dragā vaļā. smaugam centru sākumā varbūt paliec nedaudz uz priekšu un visas stūres mašīnas ar maziem gājieniem - lielie gājieni + smaguma centrs īstajā vietā , jeb nedaudz pat uz atpakaļu , pirmajā lidojumā
= krietiens neizbēgams nesaprotot kas vispār notiek :D Pats grūtākais sākumā būs notrimmerēt, labi ja to var kādam lidojošam jau palūgt. Un pats galvenais , nemēģini plivināties zemu , lidmašīna pirmās reizes ir jāceļ pieklājīgā augstumā lai var normāli trimmerēt un ir laika pieņemt lēmumu /komandu. un ātrāk lidot (ar vidus un priekšējo centrēšanu ) būs daudz drošāk un stabilāk , kā baidīties un lidot ar mazu ātrumu tuvu kritiskajam viņa pirmās reizes noteikti iekritīs. Te galīgi neder omītes padoms - "Tu dēliņ pirmo reizi tiklido lēni un zemu" - tas ir visnedrošākais :D

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Jun 2012, 14:43 
Offline
Jauniņais

Joined: 24 Apr 2012, 01:48
Posts: 10
Paldies visiem par ieteikumiem, visu ņēmu vērā un protams iestādīju ļoteni zemē :D Nolauzu propelleri un vienu spārnu daļēji. Kādu līmi labāk ņemt remontiem, jo manuprāt UHUpors ir drusku par elastīgu lai izgrieztu gabalu līmētu atpakaļ, toties ar UHUporu taisītās eņģes (hinges) godam izturēja pārbaudījumu Zeme-gaiss-Zeme :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Jun 2012, 15:00 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 04 Jan 2010, 00:18
Posts: 492
Location: Latvija, Sigulda
Labošanai es izmantoju vainu epoksīda sveķus, vai PUmax(putu līmi), bet ar epoksīdiem ir daudz ātrāk un nav, jāsatraucas ka kaut ko aizspiedīs prom! :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Jun 2012, 16:10 
Offline
Jauniņais

Joined: 24 Apr 2012, 01:48
Posts: 10
A kādu tieši epoksīdu, šamiem taču 100 varianti, kas labāk 1 vai 2 komponentu???


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Jun 2012, 17:30 
Offline
Profesors

Joined: 20 Apr 2010, 17:55
Posts: 877
Location: Vidzemes kalnainais apvidus
Es līmēju ar šādu: http://www.ehobby.lv/index.php?pid=2&ti ... ng=lv&hid= Ir oki.
2 komponentes.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Jun 2012, 19:16 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 04 Jan 2010, 00:18
Posts: 492
Location: Latvija, Sigulda
figtozaur wrote:
šamiem taču 100 varianti


2 komponentu un jo šķidrāki, jo labāki, bet uzmanies, ka nenopērc tādus, kas kausē depronu (gudrākie prāti, tie epoksīdiem ir arī gudrāks nosaukums, kuru neatceros, kāds bija?), ja baidies, tad nopērc tos e-hobby.lv un miers :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jun 2012, 18:39 
Offline
Jauniņais

Joined: 24 Apr 2012, 01:48
Posts: 10
Divkomponentu Bison 6min Epoksīds ar derēja, salīmēju, uz spārniem vēl plēvi uzlīmēju, lai stingrāk būtu, bet nepalīdzēja, jo pilnā tvaikā iearos zemē >>> ļotene trīs daļās salūza :D Bet aplīmētie spārni veseli, tagad štukoju vai ir vērs par taisīt jaunu priekšgalu un līmēt klāt asti, vai sākt visu no nulles.
Un vispār, kāpēc neviens Latvijas RC veikals pats neieved EPP, izpirktu taču vienā setā arī pa 10ls loksni? :?:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jun 2012, 23:04 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 04 Jan 2010, 00:18
Posts: 492
Location: Latvija, Sigulda
Iemet bildi, es savējo salīmēju kad biju sašķaidījis vairākās daļās! :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jun 2012, 09:38 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6340
Location: Kuldīga
Ar līmēšanu ir tā - ar katru reizi tā lidmašīna paliek arvien smagāka , tātad arī ātrāka ar visām sekām, katrs pastiprinājums ir atkal svars - pārvilkšana ar skoču ~ 30-40g visu vajag parēķināt. Jo tas ir izteikti jūtams tiši viegliem modeļiem , un ja vēl motors ir tuvu robežai , tad lidmašīna var palikt arī nelidojama. vēl jāskatās kā pastiprinājumi var ietekmēt smaguma cantru , lai nav jāliek vēl papildus balasti.
EPP noteikti ir labāks materiāls krešiem , bet tas ir arī mīkstāks, lokanāks , tātad bez patiprinājuma līstēm neiztikt , jo savādāk spārni un viss pārējais lidojuma laikā ir kā lupatas.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jun 2012, 17:59 
Offline
Speciālists

Joined: 09 Aug 2011, 14:34
Posts: 182
Līme nepakļaujas parastiem fizikas likumiem. Nereti esmu pieķēris sevi lidojam ar spaini līmes :lol:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jun 2012, 15:01 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6340
Location: Kuldīga
Corey wrote:
Līme nepakļaujas parastiem fizikas likumiem. Nereti esmu pieķēris sevi lidojam ar spaini līmes :lol:

Vienu no saviem pirmajiem modeļiem pēc katra kreša visu pierakstīju - tā sākuma svars no 800g uzkāpa līdz 900 - tur skočiņš, tur līstīte, skrūvīte , pastipriājumiņš, līmīte , stiprākas ķegas jeb servas , šasiju derētu stingrāku u.t.t. svaru uzaudzēt var diezgan viegli, bet tikt vaļā pagrūti - tāpat kā cilvēkam , nekas jau no viena hamburgera vairāk nepaliks :D un vieglam deprooniekam kuram ir jūtams katra 30g svara pieaugums tas tomēr atsucās uz lidojumu , protams mēs pie modeļa pierodam, un ja bačene ātrāk beidzās norakstam to uz tās mūžu :) Nav jau protams tas viss tik šausmīgi kritiski , bet ir vērā ņemams , jaunu lidmašīnu cik iespējams tagad uzreiz pārlīmēju , cik vien iespējams klāt tikt un pastiprinu nedaudz zināmās vārīgās vietas , jo bieži rūpnīcas līmējumi ir ļoti trausli un šasiju stiprinājumi lauž citas vietas (ne visiem lidošanai ir pieejami labi plači priekš nosēšanās un arumos tie riteņi tomēr ķerās :D ) , tāpēc sākumā ieliktie 5grami līmes un kāds karbona jeb priedes gabaliņš pēc smagākas nosēšanās var atsvērt lieku skalu čupiņu kas nāktos pielikt lai saremontētu un svars pieaugtu vairāk. tas laikam vairāk uz "skalu" aparātiem attiektos , putaplasta lidonim jau tikai līme un zobu bakstāmi.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye