Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 23 Oct 2018, 02:38

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 124 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next
Author Message
 Post subject: Mani lidoņi
PostPosted: 28 May 2013, 22:48 
Offline
Profesors

Joined: 17 Feb 2013, 16:27
Posts: 559
Location: Talsu Novads
Kautkur jau rakstīju, ka uz heļiem širmis aizkrita pēc maximā nopirkta 3 kanālu koaksiālā syma s107 klona. Aktīvi trenkājot izturēja mēnesi.
Image

Tad Spicē hobbyshopā nopirku pa 70lvl milzīgu kluci, kurš gaisā pabijis max 3 akumulatoru ciklus. pazuda pakaļas motora vadība.
tā gribējās pielikt ziepenieku un kko pabildēt no augšās
Image

Tad no foruma nopirku 911. Visveiksmīgākais pirkums. Ļoti izturīgs, ātrs un stabils. Pat salto var uzmest :D. Pie reizes nopirku turnigy 9x pulti uz priekšdienām.

Bet vienalga nemiers dīdija, ka vajag kko lielāku. Apsvēru pat domu par multikopteru, jo domāju, ka tādu vieglāk vadīt. SSā arī visādi interesanti piedāvājumi parādījās, pietam par ļoti labām naudām.
Un Šeku reku lietotājs Vilniz izlika tirgošanā savu copterx 450FBL un kaudzi ar rezerves detaļām. Uz karstām pēdām sazvanīts un nopirkts.
Specifikācija
Quote:
No copterx tur gan palicis tikai korpuss :)
Tarot FBL galva
CX-3x1000 FBL kontrolieris
http://www.ehirobo.com/shop/Servos-and- ... (CX-3X1000)-Flybarless-3-Axis-Gyro-System/product_info.html
kontroliera programmātors
http://www.ehirobo.com/shop/Servos-and- ... -(CX-PB001)-Program-Box-for-(CX-1X1000,-CX-3X1000-and-CX-3X2000)-Gyro/product_info.html
3x towerpro MG90
http://www.rc711.com/shop/towerpro-mg90 ... -2744.html
Hitec astes servo (ja nemaldos HS-6965HB)
Plush 40A ESC

Image
Vēlreiz paldies Vilniz par pieregulēšanu. Man, kā iesācējam uzlika darbību kā 4kanālniekam - pitch un thr reizē. Testējot viens gyro settings netika izmainīts un helis uz muti turpat zālē pat nepacēlies. zobrats čau, galvenā ass līka, svira pārlūzusi :D. Tā bija zīme, ka joki mazi. Labi, ka rezerves daļu kaudzē bija uzvēle un defektus novērsām

Atbraucu mājās ar pirkumu, sapūšos ar pretodu līdzekli un dodos iemēģināt. augšā pacēlu, pat dikti augstu aizgāja, bet savākt vairs nevarēju. Daudz sirmus matus noķēru. knapi knapi nosēdināju un salauzu training kitu un mīnus viens zobs :D . Uzreiz vakarā ieslēdzu simulatoru.

Tagad īsti nezinu, ko darīt, jo bail sačakarēt. Pacelties un mierīgi palidot varētu, bet nosēdināt glamūri ne. Iešāvās ideja prātā, ka sākumā lidot virs biezas-garas zāles, un šaizes gadījumā slēgt throttle hold un pitch līdz galam, lai ātrāk sabremzējas rotācija.

Pie reizes jautājums - Talsu apkārtnē ir kāds heli spečuks, kurš par pateicību daregulētu līdz galam heli manām vajadzībām?

_________________
V911
HK 450FBL K-Bar
2x H-Quad APM 2.6
EasyJet
DJI Mavic Pro FMC


Last edited by Modrs on 13 Nov 2014, 21:53, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 May 2013, 23:07 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Oct 2010, 18:13
Posts: 1069
Location: Kuldīga
Defekc :D ļoti labs skolotājs 8)

_________________
Image

cnc frēzēšanas darbi


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 May 2013, 23:12 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6332
Location: Kuldīga
martins wrote:
Defekc :D ļoti labs skolotājs 8)

Nav gan labs , tāpēc ka pateicoties viņam Tu pats nemaz roku savam neliec klāt :D - izlaidies :D

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 May 2013, 23:13 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Oct 2010, 18:13
Posts: 1069
Location: Kuldīga
:oops:

nu jā manējais 450 vēl stāv kastē pa detaļām :oops: :D

bet salikt un saregulēt varu, esmu to jau darījis , tikai vajag laiku , kura protams nav :evil:

_________________
Image

cnc frēzēšanas darbi


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 May 2013, 23:15 
Offline
Profesors

Joined: 17 Feb 2013, 16:27
Posts: 559
Location: Talsu Novads
Ar DefekC man šā kā tā jāsatiekas un jānodod žira. Značit jāpaciešas :)

_________________
V911
HK 450FBL K-Bar
2x H-Quad APM 2.6
EasyJet
DJI Mavic Pro FMC


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 May 2013, 14:14 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 11 Jan 2010, 18:15
Posts: 383
Location: Talsi, Rīga
Bik jāpiekrīt Uldim - ja tev ir helis, tad jādara ir pašam.
Tiesa, parādīt gan varu, bet pats neko nekrūvēšu, savādāk būs Mārtiņa variants! :D

Bet ja nopietni, varēšu palīdzēt ar padomiem.
Par pilotāžu gan vēl neko nejautājiet - gadu neesmu lidojis un prasmes pašam būs jāatgūst!!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Jun 2013, 23:01 
Offline
Profesors

Joined: 17 Feb 2013, 16:27
Posts: 559
Location: Talsu Novads
Vajag padomu :)
jautājumi
1)Vēlos uzlikt galvenā rotora divdaļīgā kronšteina vietā viendaļīgo
bildē nevar saprast, bet vai šis der?
http://propeleris.lt/lv/center-hub-for-450-size-heli.html?cur=1

vai tomēr alzrc, kas nāks pāris nedēļas
http://www.rc711.com/shop/alzrc-450-pro-fl-onepiece-metal-main-rotor-housing-setsilver-p-5057.html?cPath=166_216_221

2)un kur meklēt 450 klases helim 3 gab metāla zobratu servas, t.i. kādas
šobrīd ir tower pro mg90. netā ir pieejams mg90s, kas ir lētākas - kāda starpība?
3) šodien biš paākstījos ar heli, bet nesaprotu vienu - visu laiku velk uz vienu sānu. iekš 9xvecā softa sadaļas subtrim mainu parametrus +/- 20 vienību robežās. izmaiņu nejūtu. ko darīt?

4) helis atraujoties no zemes ir mierīgs, bet pēc brīža sāk kratīties - uzvedās kā fb helis, kuram būru noņemts fb. savākt tad vairs nav iespējams un es tēmēju garajā zālē :D. man pašam domāt, ka kkas ar gyro settingiem.

vienvārdsakot, vai nu palīdziet, lūdzu, šeit, vai sakiet, kur un kad jūs kurzemes pusē kkur lidosiet, lai varu jums uzkrist kaklā ar savām problēmām.

_________________
V911
HK 450FBL K-Bar
2x H-Quad APM 2.6
EasyJet
DJI Mavic Pro FMC


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Jun 2013, 23:14 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 29 Aug 2011, 19:28
Posts: 1080
Location: Riga
Vienu varu pateikt pavisam noteikti, FBL nekaadi subrtim un trim netiek izmantoti, jo kontrolieris to uztver kaa attieciigu komandu pitch , aileron vai elevator.

Tu augstaak rakstiiju , ka bija crash ar likam asiim u.t.t., ja tu neesi nomainijis main shaft, tad izdari to, paarbaudi arii feathering shaft.

Jebkuraa gadiijuma, vibraacija rodas no liikaam asiim, savukaart kontrolieris gluko no vibraacijas.


Parasti ja ir crash, tad nomainot detalas vajadzetu paariet arii kontroliera uzstaadiijumiem.

Prieksh kam tev viendaliga detala? :D domaa tavaa vietaa stikus raustiis ? :D

Paarbaudi vai nav kaads servo zobs izluuzis

Ved uz galvaspilsetu - sareguleesim :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Jun 2013, 23:35 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 06 Aug 2009, 11:35
Posts: 517
Location: Tukums
Metāla servām šķiet ir lielākas luftes.
Man pēc visiem krešiem bija līka centrālā ass un feathering shaft, vienreiz arī flybar un astes rotora ass.
Es uzliku Turnigy TGY-9018MG metāla zobratu servas. Nezinu cik labas, bet lidot var :)
Un pēc katra kritiena nav vizmaz jācīnās ar salauztām servām. Luftes gan lielākas nekā plastmasenēm.

_________________
KM Baja 5B, Spektrum DX3S, http://www.baja5b.lv
Turnigy SCT 4x4 Brushless 1/10
BSR BT-4 1/10 4WD Touring


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Jun 2013, 23:36 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 16 May 2011, 11:54
Posts: 1196
Location: Ventspils
Modrs wrote:
2)un kur meklēt 450 klases helim 3 gab metāla zobratu servas, t.i. kādas
šobrīd ir tower pro mg90. netā ir pieejams mg90s, kas ir lētākas - kāda starpība?

Starpība ir ļoti liela, mg90s ir lētā versija, mazāk jaudas, sliktāk centrējās, kaut arī ļoti uzticamas, bet der pamatā penoļotiem.
mg90 ir jaudīgākas, ļoti labi centrējās, kas helītim ir svarīgi, un var darboties arī ar 6V
Stokā ir šeit http://www.giantshark.co.uk/towerpro-mg ... 03786.html
atnāk pa kādu nedēļu parasti.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jun 2013, 06:36 
Offline
Profesors

Joined: 17 Feb 2013, 16:27
Posts: 559
Location: Talsu Novads
Paldies par atbildēm
Viendaļīgā detaļa dziļāk maucas uz ass un ir labāk nokontrējama - bez luftes. Un remontējot, piemēram, mainot galveno asi ir mazāks gemarojs.

Asis, man domāat, ir taisnas, jo turot rokā heli bez galvenajām lāpstiņām, vibrācijas nav. arī spārnu svara starpība praktiski nav - 0.1g robežās.
vienīgais, kas gyro prātu varētu čakarēt ir paštaisīts training kits no velosipēda spieķiem. Laikam būs jāuzliek atpakaļ tas ar bumbām, tikai jāizdomā.

_________________
V911
HK 450FBL K-Bar
2x H-Quad APM 2.6
EasyJet
DJI Mavic Pro FMC


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jun 2013, 09:01 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 16 May 2011, 11:54
Posts: 1196
Location: Ventspils
Modrs wrote:
Paldies par atbildēm
Viendaļīgā detaļa dziļāk maucas uz ass un ir labāk nokontrējama - bez luftes. Un remontējot, piemēram, mainot galveno asi ir mazāks gemarojs.

Asis, man domāat, ir taisnas, jo turot rokā heli bez galvenajām lāpstiņām, vibrācijas nav. arī spārnu svara starpība praktiski nav - 0.1g robežās.
vienīgais, kas gyro prātu varētu čakarēt ir paštaisīts training kits no velosipēda spieķiem. Laikam būs jāuzliek atpakaļ tas ar bumbām, tikai jāizdomā.


Nu jā, bumbas izsaka visu, jācenšās no tām pleznām pēc iespējas ātrāk tikt vaļā. Gaisa plūsmā tie stieņi sāk rezonēt un visdrīzāk tāpēc arī sākās šaizes.
Ar flybar to vēl tā nejūt, bet flybarless elektronika jūk prātā. Vienīgi var mēģināt vēl samazināt jūtību fbl kontrolierim.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jun 2013, 22:04 
Offline
Profesors

Joined: 17 Feb 2013, 16:27
Posts: 559
Location: Talsu Novads
"Voblinga" vaina, iespējams, atrasta. Secinājums - vienmēr pārbaudīt visas skrūvītes rotējošajos mezglos un uzlikt vītņu līmi.

Vēl jautājums - kustinot stikus, servas kustās samērā lēni, bet sākuma pozīcijā atgriežas vēl lēnāk. Rezultātā helis ir ļoti ļoti miegains, ar lielu inerci. Tas ir viesiem FBL, vai tur arī kkāds settings?

P.S. paralēli vācu kopā tādu pašu FB heli. Būs interesanti salīdzināt :)

_________________
V911
HK 450FBL K-Bar
2x H-Quad APM 2.6
EasyJet
DJI Mavic Pro FMC


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jun 2013, 22:15 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 29 Aug 2011, 19:28
Posts: 1080
Location: Riga
Modrs wrote:

Vēl jautājums - kustinot stikus, servas kustās samērā lēni, bet sākuma pozīcijā atgriežas vēl lēnāk. Rezultātā helis ir ļoti ļoti miegains, ar lielu inerci. Tas ir viesiem FBL, vai tur arī kkāds settings?




Ja tas notiek helim nelidojot, tad viss ir normas robežās. FBL heļiem servas atgriežās lēni.

Ja tev liekas , ka helis ir miegains, tad jāmaina uzstādījumi FBL kontrolierī, diemžēl par tavu kontrolieri neko nezinu. Bet principā jāatrod settings, kurš atbild par jautrības pakāpi, piemēram Vbar tas ir agility, BeastX Control behavior, ja nemaldos. Resp. tev ir jāizmaina dual rates & expo, tikai nevis pultī (pultī to maina FB helim), bet gan kontrolierī.

FB helim būs ļoti svarīga mehāniskā regulācija, jo FB helis ir tīrā mehānika, kur visam jābūt līmenī u.t.t. Tas, protams skar arī FBL heli, taču principiālā atšķirība būs tāda, ka FBL kontrolieris heli turēs tādā pozīcijā, kā tu viņu iestādīji ( ja tas ir labs kontrolieris), savukārt FB heli izteikti vilks uz kādu no pusēm, ja viņš nebūs pareizi ieregulēts.

Ceru, ka palīdzēju

Un vēl...
FB helis - tu vadi servas, kuras vada heli. Tu koriģē servu, lai koriģētu heli
FBL helis - tu vadi heli, kontrolieris vada servas. Tu koriģē heli, kontrolieris koriģē servas.

PS tagad labprāt izlidotu ar lielu (600-700) FB heli, vienkārši, lai salīdzinātu


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jun 2013, 22:31 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 29 Aug 2011, 19:28
Posts: 1080
Location: Riga
Apskatījos tava FBL kontroliera manuāli , man liekas, ka tomēr tev būs jāregulē no pults exponente, parasti tiek atzīmēta ar EXPO. Ja tev ir uzlikts 40% pamēģini samazināt uz 30%, tas darīs stiku vairāk jutīgu pie centra.

Vēl 8 lpp otrais punkts, tu minēji, ka Vilnis tev uztaisīja heli pavisam "tupu" iespējams , tas tika panākts ar otro puntku, līdz ar to kontrolieris automātiski samazina dual rates (servo gājieni) un palielina EXPO (samazināta jutība pie centra).
Īsti nesaprotu 10 lpp minēto

Kad es mācījos lidot, man bija ērti ar 25% exponenti, tagad lidoju ar 15% ciklikam un 30% astei.

Nekādu atbildību neuzņemos.

PS2
Ja tu pieslēgsi savu FBL kontrolieri pie PC, tu piekļūsi diezgan sakarīgai regulēšanas programmai, kura ļoti atgādina Vbar un tur ir AGility setingi.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=nwSZjqCN_eQ[/youtube]


Last edited by Shranky on 20 Jun 2013, 23:43, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 124 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye