Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 23 Oct 2018, 02:38

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
PostPosted: 21 Jul 2014, 16:07 
Offline
Speciālists
User avatar

Joined: 19 Jun 2014, 23:59
Posts: 168
Location: Bauska, Rīga, Ikšķile
Domāju, domāju un beigās izdomāju, ka laikam jauztaisa savs topiks, ja jau forums to paredz.... :D

Tātad, viss sākās jau sen, bet pie darbības nonācu nesen - sāku būvēt savu pirmo copteri....

Izdomāju ka gribu ar 6 motorīšiem un uz to arī gāju...

Saprašana bija maza no tā ko vajag, uz ko vairāk jāskatās, tapēc daudz maz šāvu ar acīm ciet un pasūtīju no hobbyking paciņu, šo to no ebay pasūtīju, šo to no leišiem propeleris.lt....

Pa lielam:
Rāmis DJI F550 clons
Motors NTM Prop Drive 28-26 1000KV - 8 gab. Labi vien ir ka paņēmu vairāk, divi no tiem bija nelietojami arī pēc gultņu maiņas, jāmaina asītes....
HobbyKing 20A BlueSeries Brushless Speed Controller
Turnigy Accucel-8 150W 7A Balancer/Charger
Turnigy nano-tech 4000mah 3S 45~90C Lipo Pack
Pults Turnigy X9 ar stock uztvērēju
NAZA M - V2 GPS
Propelleru balansieris DU-BRO
Kaudze ar lētajiem 10x4.5 propelleriem
Un daudz dažādu sīkumu.....

Visu liekot kopā sapratu ka NTM motorus vairs nekad nepirkšu, jo ja no 8 gabaliem, 4 var būt jau jauni ar beigtiem gultņiem, tad nu sorry.... :x



Tad nu arī laikam 15.07.2014 bija pirmais lidojums, protams Attitude mode..... :D Pie kāda trešā lidojuma arī ieslēdzu Manual un mācijos tajā... lai vai cik gribētos lidot Atti, bet nu jāmācās ir Manual...

Diemžēl neuztaisīju nevienu bildi kamēr viņš man bija vienā gabalā un lidojošs.... :D Tie kas bija Kuldīgas dzīrēs - avio šovā un satika mani, tie redzēja kāds viņš man bija vesalā veidolā.... :D

Lidoju bez FPV

Vakar, cik pagaidām saprotu, ka atskrūvējās viens propellers (jo viens uzgrieznis mistiski nebija) un tikai un vienīgi manas mazās pieredzes un slēdžu pozīciju sajaukšanas dēļ, notika tas kas notika.... un tāpēc varu Jums parādīt tikai kāds viņš izskatās tagad..... :D
VAJAG reversajiem dzinējiem kreiso vītni, vajag!!! PS. ja nē, liekam labāk paškontrējošos uzgriežņus....
Augstums liels, no sākuma nepieleca ka ir sūdi, jūtu, ka kaut kas ir ne tā.... sāku vākt Attitude modee un tad kļūdas pēc ieslēdzu GPS modi... :( Beigās tikai sapratu ka nav manual, ieslēdzu manual, bet viss ko paspēju, bija savākt lai ir horizontālā plaknē, tiesa 1 m pirms zemes apmetās ar kājām gaisā..... Video redzams, ka 20 sekundēs nonāca grabēdams lejā... no kurām 11 sekundes nečohnīju kas par sūdiem (pārāk augstu šis bija), tad 5 sekundes biju stulbajā GPS un tad tikai 4-5 sekundes manual...
Tīri teorētiski viņam vajadzēja lidot arī ar 5 propelleriem, tātad ir divi varinati:
1. vai nu pie vainas nebija propellers, respektīvi kaut kas cits sametās... nav varinati kas...
2. motoru jauda par mazu, lai varētu viņš lidot ar pieciem propiem.... jo gāze (Throttle) bija max pozīcijā... man jau liekās ka šis arī bija pie vainas...
Pieredze ir vajadziiga, pieredze, vēl vajag daudz un dikti lidināties ...

Attachment:
20140720_201448.jpg
20140720_201448.jpg [ 503.91 KiB | Viewed 3348 times ]

Attachment:
20140721_145003.jpg
20140721_145003.jpg [ 376.67 KiB | Viewed 3348 times ]





Nu kā saka, būs iemesls pirks citus/jaunus motorus un nu jau šo to taisīt savādāk....

Paldies par uzmanību.... :D

_________________
Image
Zinot kāds no manis inženieris, bail iet pie ārsta... Image
Image


Last edited by DVIELIS on 07 Jun 2015, 17:10, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jul 2014, 17:03 
Offline
Profesors

Joined: 20 Apr 2010, 17:55
Posts: 877
Location: Vidzemes kalnainais apvidus
DVIELIS wrote:
Vakar, cik pagaidām saprotu, ka atskrūvējās viens propellers (jo viens uzgrieznis mistiski nebija) un tikai un vienīgi manas mazās pieredzes un slēdžu pozīciju sajaukšanas dēļ, notika tas kas notika.... un tāpēc varu Jums parādīt tikai kāds viņš izskatās tagad..... :D
VAJAG reversajiem dzinējiem kreiso vītni, vajag!!! PS. ja nē, liekam labāk paškontrējošos uzgriežņus....


Nu kreisie būtu labāk, bet labs risinājums ir arī skrūvju līme (Threadlocker) vai arī vēl var meklēt uzgriežņus ar to gumiju(plastmasu iekšā) kas ir pret atskrūvēšanos.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jul 2014, 18:21 
Offline
Speciālists
User avatar

Joined: 19 Jun 2014, 23:59
Posts: 168
Location: Bauska, Rīga, Ikšķile
Tapeec arii saku, jaalieto pashkontreejosjie uzgriezhnji.... :) Bet nu to liimi, kaut kaa neiedomaajos likt uz propu skruuveem.... :D Visur citur saliku gan...

_________________
Image
Zinot kāds no manis inženieris, bail iet pie ārsta... Image
Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jul 2014, 18:44 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Oct 2013, 21:20
Posts: 779
Labi, ka netrāpīji kādam uz galvas. Baigi augstu vispār lidoji, man šķiet tik augstu pacēlies esmu tikai dažas reizes, man tur nav ko meklēt. Man arī ir gadījies, ka atskrūvējas adapteris; kopš tiem laikiem pirms katra lidojuma kārtīgi pievelku un nav tā vairs bijis. Man pa laimi Y6 lido arī ar 5 propiem, takā nebija nekāda škāde. Es kā reizi uz šitiem skatos http://www.readymaderc.com/store/index. ... ts_id=1597 . varētu jau ieķert, lai var lidot ar mierīgāku prātu.

_________________
Image
http://www.DroneRacingLatvia.com
https://www.facebook.com/groups/DroneRacingLatvia/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jul 2014, 20:59 
Offline
Speciālists
User avatar

Joined: 19 Jun 2014, 23:59
Posts: 168
Location: Bauska, Rīga, Ikšķile
Noskatoties šo video vēl jo vairāk pārliecinos par to, ka man atlikušie 5 motori vienkārši nevarēja pavilkt, vai arī es paliku uz 4 motoriem :shock: tobish propellerim nomaucoties nost no motora, tas aizķēra blakus esošo propelleru, jo attalums starp propelleru galiem bija vien 17 mm... :?

DJI oficiāli saka, ka uz 5 motoriem hexacopterim vajadzētu lidot rotējot....


_________________
Image
Zinot kāds no manis inženieris, bail iet pie ārsta... Image
Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jul 2014, 21:20 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 14 Sep 2006, 15:00
Posts: 2809
Man gan liekas, ka šī funkcija neattiecas uz NAZA, bet DJI dārgā gala A2 kontrolieri (jā, NAZA skaitās "lētais" gals), kas maksā ~1000 Euro.

_________________
-=Associated RC8B3.1e=- -=Nosram 2000kV=-
-=Xray XB4=- -=CS Electronics 6.5T=-
-=Awesomatix A800X=- -=LRP X12 13.5T=-
-=Schumacher Cougar KF2=- -=SpeedPassion 7.5T=-
-=LS210=- -=Naze32=-
-=Tarot 680=- -=APM=-


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jul 2014, 21:22 
Offline
Speciālists
User avatar

Joined: 19 Jun 2014, 23:59
Posts: 168
Location: Bauska, Rīga, Ikšķile
Uga wrote:
Man gan liekas, ka šī funkcija neattiecas uz NAZA, bet DJI dārgā gala A2 kontrolieri (jā, NAZA skaitās "lētais" gals), kas maksā ~1000 Euro.


Uga ... nu maajas lapaa staav kas cits rakstiits..... :)

http://www.dji.com/product/naza-m-v2/feature

_________________
Image
Zinot kāds no manis inženieris, bail iet pie ārsta... Image
Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jul 2014, 22:12 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2643
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
DVIELIS wrote:
DJI oficiāli saka, ka uz 5 motoriem hexacopterim vajadzētu lidot rotējot....

Tehniski, ja hexas svaru pavelk 4 motori, tad varētu arī bez rotēšanas iztikt… Protams, ja softs to spēj. Varbūt ir vērts nākamajam hexam pārbaudīt, kā viņš uzvedās, ja trūkst 1 vai 2 propi? Vai var pacelties gaisā, noturēties, nedodot pilnu gāzi.

Quadam faktiski arī pietiek ar 2-3 propiem, lai veiksmīgi turētos gaisā un piezemētos, ja vien pietiek jaudas un "smadzenes" ir gana gudras. Tas uzskatāmi parādīts šajā prezentācijā ap 6., 7. minūti.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jul 2014, 22:13 
Offline
Profesors

Joined: 20 Apr 2010, 17:55
Posts: 877
Location: Vidzemes kalnainais apvidus
Par šo 1 propa atteikšanu jau vienā tēmā šeit runājām, lai vai kā, to atteikumu var būt milzum daudz veidos.
No vnk izslēgšanās līdz plīšanai, lūzšanai, šķembām lidojot visur kur un tādējāti sataisot šaizi citiem motoriem.
Hmmm, Ja Y6 kāds no apakšējiem propiem lūzt, tad šķembām lidojot pēc inerces sāniski uz augšu, var sabojāt augšējo propu un Crash.
To gadījumu versiju varētu būt miljoniem, nav vienādu situāciju, ir līdzīgas.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jul 2014, 22:15 
Offline
Speciālists
User avatar

Joined: 19 Jun 2014, 23:59
Posts: 168
Location: Bauska, Rīga, Ikšķile
binary ...

Tagad kad visu salikshu atpaklaj, tas bija domaats pirmkaarti izdariit.. nonjemt vienu propu un pameeginaat ko shis dara.... un tad bez diviem, ko dara....

Tad kad shis man ieduuraas zemee, tad tas bija pirmais par ko padomaaju.. DIEZ kapeec nebiju pameeginaajis, kas notiek bez viena propa... :D

_________________
Image
Zinot kāds no manis inženieris, bail iet pie ārsta... Image
Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jul 2014, 23:38 
Offline
Iesācējs
User avatar

Joined: 08 May 2014, 16:41
Posts: 90
.... jo gāze (Throttle) bija max pozīcijā...

Varbūt nevajadzēja dot grīdā, jo tā puse, kurai pazuda propellers, ar saviem diviem propelleriem vairs nespēja kompensēt uz pilnu klapi strādājošu otru pusi ar 3 propelleriem.
Ja būtu atmetis gāzīti tad tie 2 propi kas blakus pazudušajam būtu griezušies ātrāk, bet otrā pusē trīs būtu griezušies lēnāk un FC būtu smuki izruļījis situāciju.

Man savu ardupilot 2.6 tīri veiksmīgi izdevās nosēdināt ar pieciem, galvenais yaw lietot pēc iespējas mazāk.
Cēlos augšā ar pilnu gāzi un kad motors atslēdzās tad lidaparātu sāka gāzt uz vienu pusi.
Neesmu par 100% pārliecināts, bet kad sākās sūdu tad laikam pārslēdzos uz LOITER režīmu un tanī brīdī viss arī nostabilizējās.

_________________
Tev ir grūti? - pacieties nedaudz, dzīve ir īsa ...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jul 2014, 23:44 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Oct 2013, 21:20
Posts: 779
Nupat sapratu, ka Y6 konfigurācijā vajadzētu būt, ka visi parastie prop adapteri pievelkas kā vajag, jo apakšējiem vītne sanāk uz otru pusi. Tad rodas jautājums, kā man vispār tas viens props nonāca nost....?

_________________
Image
http://www.DroneRacingLatvia.com
https://www.facebook.com/groups/DroneRacingLatvia/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jul 2014, 08:16 
Offline
Speciālists
User avatar

Joined: 19 Jun 2014, 23:59
Posts: 168
Location: Bauska, Rīga, Ikšķile
kasics wrote:
.... jo gāze (Throttle) bija max pozīcijā...

Varbūt nevajadzēja dot grīdā, jo tā puse, kurai pazuda propellers, ar saviem diviem propelleriem vairs nespēja kompensēt uz pilnu klapi strādājošu otru pusi ar 3 propelleriem.
Ja būtu atmetis gāzīti tad tie 2 propi kas blakus pazudušajam būtu griezušies ātrāk, bet otrā pusē trīs būtu griezušies lēnāk un FC būtu smuki izruļījis situāciju.

Man savu ardupilot 2.6 tīri veiksmīgi izdevās nosēdināt ar pieciem, galvenais yaw lietot pēc iespējas mazāk.
Cēlos augšā ar pilnu gāzi un kad motors atslēdzās tad lidaparātu sāka gāzt uz vienu pusi.
Neesmu par 100% pārliecināts, bet kad sākās sūdu tad laikam pārslēdzos uz LOITER režīmu un tanī brīdī viss arī nostabilizējās.


Nu pieredze, pieredze, tas viss naak ar pieredzi... lai gan kompim pasham vajadzeeja peec kompasa saprast ka copters nav horizontālā staavoklii un piereguleet vairaakuma puses motoru apgriezienus uz min un mazākuma puses uz max... Tas ka man gāze bija gandrīz maksimums, tas kompim deva komandu, ka vinsh var izmanotot atlikushajiem motoriem visu gāzes diapazonu. Teisa, tas viss darbojaas vai nu Attitude vai GPS modee.. kuraa idejiski es atrados lielaako krishanas laiku... Tapeec veel jo vairaak sliecos uz to, ka notika veel kaut kas, bez taa viena propellera pazushanas - visticamaak ka paliku uz 4 propiem.....

andersonsjanis wrote:
Nupat sapratu, ka Y6 konfigurācijā vajadzētu būt, ka visi parastie prop adapteri pievelkas kā vajag, jo apakšējiem vītne sanāk uz otru pusi. Tad rodas jautājums, kā man vispār tas viens props nonāca nost....?


Nu viss ir pareizi, parastie propi pievelkās, reversie - atvelkās :D Bet nezinu kapēc tu domā, ka man bija ar augšējiem un apakšējiem propiem.... man parasts hexacopters, visi 6 propi augšā.... :)

_________________
Image
Zinot kāds no manis inženieris, bail iet pie ārsta... Image
Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jul 2014, 08:29 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 27 Jan 2012, 00:37
Posts: 313
Noskatoties video rodas iespaids ka viens props ir nost jo copteris rote un ir papildu vibràcija , kas nozime ka ir ćetri ar pusi atlikusi. Śie propi ir labi kamèr ir vienà gabalà:)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jul 2014, 08:56 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6332
Location: Kuldīga
battery wrote:
Śie propi ir labi kamèr ir vienà gabalà:)

Ir arī tādi kuriem nav šāda īpašība :D

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye