Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 15 Nov 2018, 22:44

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
PostPosted: 26 Jun 2016, 13:19 
Online
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2647
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Kā tur īsti ir - ja pie ESC un/vai motora pēc pāris minūšu lidojuma nevar pirkstu noturēt ilgāk par sekundi-divām, tad tas ir ļoti, ļoti slikti? Jebšu tas vēl ir normāli un neskaitās riskanti?

Vai ir jēga likt kaut kādu ventilatoru pie ESC un/vai pie motora? Ir aizdomas, ka gaisa apmaiņa tur varētu būt stipri niecīgāka nekā lidmašīnas vai multirotora gadījumā, bet ESC un motori, cik noprotu, taisīti ar domu, ka tie tiek aktīvi dzesēti ar gaisa plūsmu.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Jun 2016, 15:17 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 15 Sep 2010, 21:07
Posts: 709
Location: Strazde, Talsu novads
Motoram nedaudz par grūtu uz taviem 3S, mēģini atslogot, protams karināt aktīvo dzesēšanu būs lieki un caur lielu "p....."
Vēl var piemet citu motoru kam pamata spriegus 3S...4S


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Jun 2016, 18:50 
Online
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2647
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Pirmajos testos man sanāca ~210W un ~17A. Toreiz man teica, ka pēc skaņas izklausoties, ka kaut kur lieka berze.
Pēcāk rūpīgi pārlasīju kārbu, pieregulēju motora novietojumu - "pēc instrukcijas". Berzei vajadzētu būt mazākai.
Tikko mazliet patestēju ar pustukšu bateriju - 180W, 16.2A.
Turklāt tie testi ir uz zemes, turot rokās. Pieļauju (bet pārliecināts neesmu), ka reālā slodze gaisā mazliet mazāka.

Motors pēc specenes uz 260W (DYS D2822-8), ESC - 30A (Turnigy Plush).

It kā tak rezerves pietiekamas. Jebšu saki, ka ķīniešiem viss ir 2x mazāks (t.i., ESC patiesībā tur max 20A pīķos, savukārt motorelis ir kaut kāds "130W max")?

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jun 2016, 00:47 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 15 Sep 2010, 21:07
Posts: 709
Location: Strazde, Talsu novads
Ar elektrisko jaudu būs Ok ,pie max KV(rpm/v)
, bet Tev jāpiedzen mehānisms, tātad tas būs cits parametrs. janomēra apgriezieni motoram līdzīgi kā helikopteram ar lāpstām
260W iegūstami griežot 7x3/6x4 propelleri, jau uz pirkstiem uzmetot diez vai Tava mehāniskā slodze būs ekvivalenta.
Var jau spēlēties vel ar zobu skaitu pārnesumam, bet tad jābūt pieejamiem attiecīgiem izmēriem rezervē.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jun 2016, 07:48 
Online
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2647
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Saki, ka 180W pie max RPM nekarsīs, kamēr 180W pie 80% no max RPM varētu arī radīt pārslodzi? Vot to gan lāgā nesaprotu…
Tāpat arī nesaprotu, kāpēc ESC karst - tam arī svarīgi, pie kādiem RPM ir tie 16-17 ampēri?
Vēl iedomājos, ka ESC kaut kādas karšanas problēmas varētu radīt tas, ka ir noplēsts oriģinālais un uzlikts cits heat shrink.

Ar zobu skaitu šim modelim diez vai spēlēšos - mazliet par sarežģītu priekš manis. Nēnu var pinionu pamainīt, bet atrast atbilstošu pinionu - arī, izrādās, nav viegli.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jun 2016, 09:36 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 15 Sep 2010, 21:07
Posts: 709
Location: Strazde, Talsu novads
ja 16-17 amperus uzrāda kāds mēraparāts, tad tas vēl nenozīmē ka viņš paspēj nomērīt pīķus kas rodas izejas tranzistoros.

Vai atbrīvots no mehānisma motors vēl karst?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jun 2016, 11:37 
Online
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2647
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Par esošā motora RPM:
* motoram ir 11T pinions
* motors griež "high speed gear", kuram ir 72 zobi
* "high speed gear" ir ar 6 zobu wire pinionu
* wire pinions griež "main gear" ar 56 zobiem
* "flap rate" (jebšu main gear apgriezienu skaits) pie max jaudas ir ap 7.16 Hz (saskaitīju youtube video 100 flapus ~335 freimos @ 24FPS)

Tātad…
Main gear ātrums ir 7.16*60 = 430 RPM.
High speed gear ātrums ir 430 / 6 * 56 = 4013.
Piniona apgriezienu ātrums ir 4013 / 11 * 72 = 26269.
Pie 12.6V tas ir Kv=2085 RPM, pie 12V tas ir Kv=2189 RPM (nezinu, cik tur volti sanāk ar visu sprieguma kritumu).
Nu jā, ja motoram bez slodzes Kv=2600 RPM, tad tas reālais pie slodzes ir ~80%… Uz kādu % te vajadzētu tiekties, lai nebūtu riska pārkarsēt?

----

Mēraparāts nav no tiem dārgākajiem - Turnigy 180A Watt Meter and Power Analyzer. Nemācēšu spriest, cik labi viņš prot mērīt pīķus… Modelim, protams, patērējamā jauda pie max slodzes nav konstanta - staigā augšā-lejā ar tiem 7.16 Hz. Papildus arī zobrati nav ideāli apaļi. Starp motora pinionu un "high speed gear" kaut kur ir lielāka lufte, kaut kur mazāka.

Par motora karšanu "brīvgaitā" - nezinu, paskatīšos.

Par motora nomaiņu - principā to arī varētu darīt, bet man bija palielas problēmas atrast atbilstošu motoru, kurš nemaksātu €50 (kā Scorpion). Pārsvarā vai nu RPM nederīgi, vai nu liels klucis ar divkāršu-trīskāršu jaudas rezervi (un attiecīgi krietni smagāks).

Vispār tas flap rate ir gandrīz par lielu - vairāk par 6-7 Hz konkrētajam modelim noteikti nevajag. Tātad, ja motors spēj pie slodzes nodrošināt Kv=1900~2100 RPM, tad ātrumam vajadzētu būt OK.

----

Par motora dzesēšanu ar ventilatoru - var jau nevis atsevišķu ventilatoru likt, bet ielikt kaut kādu garāku asi, uz kuras uzspraust sīku propelleri, kurš dzītu gaisu uz motoru… Līdzīgi kā tas ir kaut kādās rūpnieciskās iekārtās (ūdens sūkņi, zāles pļāvēja motori un transmisijas u.c.).

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jun 2016, 14:45 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 15 Sep 2010, 21:07
Posts: 709
Location: Strazde, Talsu novads
Pēc būtības Tu visu jau uzskaitīji, atliek ti k savest kartībā.
Jā un zobrats Tev jau ir mazākais uz doto asi.
Mani kaut ka nepārliecina , ka nevari piemeklēt motoru.
Vari kaut vai to pašu NTM + rezerves gultņus, vai SK-3
Vai to pašu DYS bet ar zemāku RPM


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jun 2016, 15:08 
Online
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2647
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Lietoju RCG811L - vienīgais atrastais 11T pinions ar atbilstošu caurumu un atbilstošiem zobiem. It kā tai pašā sērijā ir arī 9T un 10T pinioni, bet nu maksā viņi…

Piniona atrašanu mazliet apgrūtina divi faktori - 3.17mm ass un 48p zobi. Var jau būt, ka nekas slikts nenotiktu, ja 48P piniona vietā liktu 0.5M pinionu (48P, konvertējot uz metrisko formātu, būtu 25.4/48=0.52917 M), tāds pat hobbykingā ir pieejams par €2. Bet nu riskēt negribējās.

Bet par motoru - nopietni saku, gana daudz laika pavadīju, mēģinot piemeklēt motoru ar atbilstošiem parametriem… Diezgan bezcerīgi… Vai nu smags, vai nu jaudīgs, vai nu Kv ne tādi. Nēnu var jau, protams, likt motoru ar 2x vai 3x mazāku Kv un kompensēt ar lielāku pinionu, bet vai tas nebūtu "čerez vienu vietu"? Ātrāku motoru īsti nevar likt - pinions jau tā mazs. Un pāriet uz 2S baterijām man nav vēlmes (šķiet, galvenais klupšanas akmens motora piemeklēšanā).

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jun 2016, 16:09 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 15 Sep 2010, 21:07
Posts: 709
Location: Strazde, Talsu novads
Nebūs " čerez Ž"
Tev jau tikai viens parametrs svarīgs, lai spārni vicinātos 6-7 reizes sekundē.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jun 2016, 22:04 
Online
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2647
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Nav jau tā, ka tikai viens parametrs svarīgs. Tie 6-7 Hz - tas ir nevis parametrs, bet gala rezultāts, kas jāsasniedz, neriskējot nosvilināt elektroniku.

Nu ok, nebūs "čerez vienu vietu" tas lielais pinions. Bet vai tas strādās labāk nekā ātrāks motors ar mazāku pinionu?
It kā tas pats DYS D2822 ir pieejams arī lēnākās versijās (1100, 1450, 1800 un 2600 RPM/V), tikai redzams, ka, jo mazāks motora ātrums, jo mazāka max jauda…

Man joprojām nepielec, kāpēc izpildās šo apstākļu kopums:
1) kāpēc pie max slodzes motors, kurš paredzēts darbam līdz 260W, tērē 180-200W
2) kāpēc pie max slodzes motors griežas ar 2100 RPM/V, ja pēc specenes ir 2600 RPM/V
3) kāpēc tas motors tā karst, ja tas patērē krietni mazāk W nekā ļauts pēc specenes

Pirmo, atsevišķi ņemot, es varētu saprast, ja slodze būtu mazāka nekā motors max spēj pavilkt.

Otro, atsevišķi ņemot, … Vai varētu būt, ka Gens ace 1000mAh 3S 25C pie slodzes pilnai bačai spriegums nokrītas līdz 10.1V? Nu tak nevarētu būt… Nu tad ja RPM ir mazāki, tad varētu būt, ka nepietiek jaudas (neiet kopā ar pirmo punktu) vai strāvas (grūti noticēt, ka svaiga gens ace to nespēj nodrošināt)

Trešais punkts… Joprojām nezinu, pie kādas temperatūras vajadzētu sākt uztraukties. Var jau būt, ka tā temperatūra tomēr ir normas robežās?

----

Nevarētu būt tā, ka motors un/vai ESC karst nevis motora vai slodzes, bet gan ESC dēļ?

----

Patestēju motoru ar "pilnu" bateriju (12.52V sākuma spriegums bez slodzes), bez slodzes (slodze tīri tik, cik pinions virsū).
RPM diemžēl nesanāca izmērīt - lētais HK tahometrs nebija uz to spējīgs.
Temperatūra 4 minūšu laikā motoram pacēlās no 26°C līdz 60°C, ESC - no 26°C līdz 35°C.
Max 52.7W, 4.24A.
Lādējot atkal pilnu, salādējās 179 mAh (tā accucell 6 uzrāda).

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 Jun 2016, 00:35 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 15 Sep 2010, 21:07
Posts: 709
Location: Strazde, Talsu novads
Ir varianti kad arī dēļ ESC karst, ja izvēlēts specifisks "taimings"(līdzīgi ka iekšdedzes motoram apsteidzes leņķis)
Propellera aparātam "gāzē" virs 50% neatbilstošais timings izraisa motora bloķēšanos ar griezīgu skaņu
Bet tavam ESC varētu būt Auto mode.

Riskantā temperatūra sākas virs 50 grādiem, bet ne mirstoši
Virs 70...80 jau paliek bīstami


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Jun 2016, 08:39 
Online
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2647
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Skaidrs +/-. Par pareiza taiminga piemeklēšanu nesanāca atrast info (atradu, ka "ja ir slikti, tad pamaini taimingu" :D), bet cik saprotu, tad "low" esot vispārpieņemtais ieteicamais variants līdz brīdim, kad sākas problēmas (atsevišķiem motoriem esot specifiskas prasības pret taimingu, tad "low" var nederēt)… ESC manuālī gan vēl minēts, ka 2 polu motoriem iesaka "low", 6 polu - "middle", tik par tiem poliem tā arī neesmu sapratis, kā tos noteikt…

Manējam "auto mode" it kā nav, vismaz manuālī tāds netiek pieminēts, programming cardā arī ir tikai "low / middle / high".

Par temperatūru - skaidrs, tātad virs 80°C nelīst… Cik noskaidroju, tad lētajiem magnētiem tas ir nāvējoši. Kā vienā video bija minēts, tad pie tām temperatūrām magnēti sāk demagnetizēties, motora ātrums sāk palielināties un potenciāli var nosvilināt arī vēl kaut ko (ESC, piemēram)… Bet nu līdz 80°C tātad vēl ir OK.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Jun 2016, 08:45 
Online
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2647
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Uzgāju, ka "rule of thumb" motoriem esot 3g/W, t.i., 300W motoram būtu jāsver vismaz 100g. Ātrajiem motoriem tā attiecība ir krietni lielāka, dažiem pat >4x lielāka (t.i., >12g/W). Tad vēl vecais stāsts par taupīšanu uz vadu biezumu ar mērķi samazināt svaru…
Tā visa iespaidā nepamet doma, ka vajag tomēr uzlikt aktīvo dzesi. Nevis kā atsevišķi barojamu ventilatoru, bet kā ventilatoru (20-25 mm), kas uzmontēts uz ass - līdzīgi kā tas ir ūdens sūkņiem, pļāvēju motoriem, transmisijām utt.
Tas nozīmē, ka vajag garāku asi - esošajam motoram ass beidzas līdz ar motora korpusu. Ielīmēta ar CA - varētu būt pagrūti dabūt ārā. Varētu nomainīt motoru - gan jau vecajam kādreiz atradīsies pielietojums…
DYS D2826-6 izskatās labs kandidāts (vienīgais no ātrumā atrastajiem, pat pieņemot, ka pinionu varētu nomainīt) - par kripatu lielāks nekā esošais (50g pret 38g), par kripatu spēcīgāks nekā esošais (pēc specenes pull pie max rpm 960g pret 850g; elektriskā jauda gan krietni lielāka), Kv arī apmierinošs - 2200 RPM/V. Pat ja pie slodzes būs mazliet mazāk, nebūs liela bēda (gribētos cerēt, ka nebūs *daudz* mazāk, jo vajadzētu būt vieglāk pietuvoties tiem max RPM, salīdzinot ar esošo motoru).

Tam D2826 prasīts 40A ESC. Cik liela bēda varētu būt, ja paliks 30A ESC, kam burstā pieļaujamais ir 40A? No vienas puses - ESC jābūt ar rezervi… No otrs puses - gribētos domāt, ka tas motors netiks slogots uz max (arī ar veco motoru 30A ESC pie max throttle tiek slogots ar ~50% no ESC pieļaujamās ilgstošās strāvas).

Kur "pa lēto" varētu dabūt kvalitatīvu 1/8" (3.175mm) asi? Oriģinālā, kura tiks iznīcināta, ir 37mm, prasītos vismaz 50-60mm.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Jun 2016, 09:14 
Online
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2647
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Bet vispār pēc lasītā izskatās, ka tam vecajam motoram efektivitāte pie max throttle sanāk 80%, kas neesot nemaz tik slikti… Tik vien kā jātiek galā ar ~40W siltuma, kas arī pašam motoram varētu būt pa spēkam (neesmu mērījis motora temperatūru pēc slodzes; vien tik, cik pirkstu piedūru, bet nu tas nav objektīvs rādītājs)…

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye