Kārtējais pirmais penaļots

Lidmašīnas..
rudis
Jauniņais
Posts: 2
Joined: 24 Jul 2019, 22:11

Re: Kārtējais pirmais penaļots

Post by rudis » 24 Jul 2019, 23:08

Sveiki
Kā iesācējam radās jautājumi, un jaunu topiku netaisīju.
Ceru, ka varēsiet atbildēt. Tātad līdz šim esmu pats uztaisījis pāris augšspārna lidmašīnas, tai skaitā binary minēto, un pēc plāniem Cap 232 foamie atrodamo. (Protams, bez kontroliera, lai gan viens Matek FC stāv, ko doma izmantot FPV) Izmantoju priedes līstītes, cenukluba IZONORD lamināta apakšklāju, kas, salīdzinot ar citiem pieejamajiem, ir mazliet cietāks, nedrūp un bez izteikta rievojuma. Vēl nopirku Mini Surfer 800, bet ne par to.
Radusies vēlme uztaisīt kaut kādu lielāku lidmašīnu- ap 2m. Nezinu, vai kā spitfire, vai arī cessna līdzīgu. Jautājums rodas par būvēšanas tehniku- spārna un fizelāžas veidošana ar ribām. Ar cik lielām atstarpēm spārnā jāliek ribas?(domāju izgatavot no 5,5mm apakšklāja vai XPS, ko varu izgriezt ar karsto drāti) Šādam izmēram labāk pārklāt ar 3mm un ribas likt biežāk, vai arī izmantot 5,5mm? Ir pieejamas dažāda izmēra priedes līstes, 3 un 5,5mm apakšklājs, zilais, ekstrudētais putuplasts, mazliet oglekļa, balsas un stiklašķiedra. Pirmos modeļus līmēju ar karsto līmi, taču sāku pāriet uz epoksīdu, pu max. Uhu neesmu vēl nopircis. Atgriežoties pie jautājuma- cik lielas līstes spārnā un cik daudz vajadzēto likt? Pamēģināju pirmajā trešdaļā augšā un apakšā, pie LE 5×8 mm, savukārt TE 5×2mm priedi. Protams, pie fizelāžas vajadzēs vēl stiprinājumus. Vēl ideja skoča vietā no ārpuses pārklāt ar brūno papīru un ūdens bāzes akrila laku. To pēctam varētu krāsot, un šāds pārklājums dotu papildus izturību, vai arī varat ieteikt citu risinājumu? Vai jaudas pietiktu HK Turnigy 3639 1100kv motoram, diez vai ar šo gribēšu lidot vertikāli? Un apmēram uz cik lielas jaudas servo jāskatās šādā gadījumā?

P.S. Kur iespējams iegādāties depronu, oglekļa stienīšus, trubiņas un balsu?

User avatar
UldisK
Profesors
Posts: 6361
Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Location: Kuldīga

Re: Kārtējais pirmais penaļots

Post by UldisK » 26 Jul 2019, 18:44

Liels prieks ka esi jau tik daudz sabūvējis pats un gribas būvēt vēl. Lai izdodas!
To cik stipru vjadzēs lonžeronu vairāk noteiks lidmašīnas svars (slodze uz spārna) kā spārna garums. Būtībā būvējot tik lielu lidmašīnu un ja ir šāda veida jautājumi vajdzētu pieturēties pie kāda gatava rasējuma ievērojot izmantojamos materiālus. Tāpat stūru izmēri , servo siprība u.t.t. būs atkarīga no lidojuma stila un tās pašas slodzes g/dm2.
Par ribām - cik bieži un no kā atkal būs atkarīgs no spārna profila un atkal tās pašas slodzes, jo vairāk ribu jo spārns stingrāks. Papēti kādus gatvus rasējumus un pieturies pie tiem. Man jau liekas ka tik lielam vēzienam ir jēga izskatīt to vai depronu neaizstāt pret balsu un plēvi. Varbūt kādu KIT pamēģināt uzcelt.jeb iedot lai uz CNC sagriež pēc rasējuma.
Te kaut kāds Pipers apmēram tajā izmērā ko gribi būvēt. https://hobbyking.com/en_us/piper-j3-cu ... -only.html
No augšspārņiem labi lido Decathlon tajā izmērā. Čehiem ir labi KIT modeļi, bet jāsaprot arī ir viens, ka uzbūvēt modeli no nulles ar labām lidošanas īpašībām neiznāks daudz lētāk kā pirkt gatavu , parasti tas ir būvēšanas prieks kas dzen pašam ko uzbūvēt, jebšu jau otra bezgalība - lidošanas īpašības neapmierina esošie modeļi un tiek zīmēti savi profili, mainītas ģeometrijas jau tieši piespicējot modeli savām vajadzībām.

Voldis
Profesors
Posts: 473
Joined: 11 Aug 2016, 12:35
Location: Salaspils

Re: Kārtējais pirmais penaļots

Post by Voldis » 26 Jul 2019, 19:15

Cik zinu - ir viens veikaliņš Krastmalā, starp Turgeņeva un Puškina ielām - tur bija visas šīs lietas. Pirmdien pārbaudīšu - vai veikaliņš tur vēl ir.

rudis
Jauniņais
Posts: 2
Joined: 24 Jul 2019, 22:11

Re: Kārtējais pirmais penaļots

Post by rudis » 28 Jul 2019, 20:08

Paldies, ka ātri atbildējāt!
Ja tas veikals ir tas pats, kuru domāju (tiek uzrādīts google maps), vienreiz vai nu nevarēju atrast, vai nebija. Tā kā reti sanāk būt Rīgā, būs jādarbojas ar esošajiem materiāliem.

Pārdomājot atbildes, maziet mainījās plāni.
Radās doma veidot FT Edge 540, palielinot spārnu platumu no 1016 līdz ~1400mm. Protams, ar pārveidojumiem. Pirmkārt, domāju, vai labāk spārnu taisīt ar ribām un līstītēm. Ja taisu šāda izmēra spārnus, tā pat pārvilkt ar 3mm, vai arī 5,5mm lamināta apakšklāju? Cik bieži likt ribas?
Kādi ieteikumi ir par šīs lidmašīnas veidošanu? Un par izmēru?

Voldis
Profesors
Posts: 473
Joined: 11 Aug 2016, 12:35
Location: Salaspils

Re: Kārtējais pirmais penaļots

Post by Voldis » 29 Jul 2019, 13:19

Jā, veikaliņš tur vairs nav.... :(
Var pamēģināt kaut ko nopirkt šeit http://kulbit.lv/kulbit20/lv/index.php? ... =113_11_64

User avatar
binary
Profesors
Posts: 2655
Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Contact:

Re: Kārtējais pirmais penaļots

Post by binary » 29 Jul 2019, 16:45

Kaut ko no karbona detaļām savulaik pasūtīju hobbyking.com, cena ar visu piegādi izrādījās +/- OK.
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?

User avatar
UldisK
Profesors
Posts: 6361
Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Location: Kuldīga

Re: Kārtējais pirmais penaļots

Post by UldisK » 31 Jul 2019, 16:41

Ko īsti gribi uztaisīt, jeb pareizāk jautāt - kāds lidojuma stils Tevi interesē . No sākuma bija augšspērnis , nu jau pilotāžas lidmašīna. Edge540. Par cik esi būvējis CAP tad informācijai Edge ir daudz agresīvāks aparāts. Ja grib viņu pilnvērtūgu - lai atbilst viņa lidojumam lidmašīnai jābūt vieglai un stingrai ar lielu jaudu. Tas viss kopā prasa daudz augstvērtīgākus materiālus, dārgāku elelktroniku (spēcīgākus servo, motoru ...) un prasa ieverot lielāku precizitāti tā būvē. Savukārt ja viņu uzbūvēs smagu , ar mazu jaudu , nebūs konstrukcijas stingrības (neizmantojot balsu, karbonu...) šim modelim zūd visa jēga , varēs lidot tikai mierīgu lidojumu bez agresīvām figūrām , lai gan viņa ģeometrija to atļauj. Protmas var uzbūvēt smagu modeli ar kurš pieļauj lielas slodzes, tika šo modeli būs ļoti grūti vadī, kļūda pilotāžā var maksāt skalu čupu. No tiem materiāliem ko esi izdomājis pielietot labāk tad būvet ko citu - mirīgam lidojumam paredzētu modeli, kam nav jāiztur lielas aerodinamiskās slodzes.

Post Reply