Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 18 Feb 2018, 05:42

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 71 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
PostPosted: 27 Aug 2014, 12:25 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Aug 2008, 17:05
Posts: 1378
Doma ir uz nākamo gadu nedaudz atgriezties pie lidmašīnām, bet pie tāda kā Black Horse Viperjet 90mm Impeller.
Zinu ka šī ir raķete, bet tas arī aizrauj :)
Gribu savāk info par šāda aparāta īpatnībām, varbūt ir kādi ieteikumi no Jums !

https://www.youtube.com/watch?v=NiwGHrFnE8c

_________________
www.rchobby.lv


Last edited by edge on 03 Sep 2014, 16:08, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Aug 2014, 16:38 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6223
Location: Kuldīga
Par cik man mētājās viens EDF 75mm arī ik pa laikam paskatos kur viņu varētu iegrūst.
90mm EDF modeļiem esmu manījis vienu nepatīkamu lietu , tie tomēr ir baigi smagie pret savu jaudas ekipējumu . Kur , no kā , domā modeli ņemt? Doma ir par 3D , jeb klasika pa riņķi? Ar lielu smuku modeli uz vēdera pa pļavu nebrauksi - šasijas atkal nozīmē ierobežotu joslas izvēli , man domāt ka pat Cīravā ar tādu nebūs ko darīt.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Aug 2014, 17:29 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Aug 2008, 17:05
Posts: 1378
Doma ir vienkārši lidot bez smagiem 3D, vienkārši cilpas mucas un pa apli uz ātrumu kā jau šādiem EDF Jet pienākās.
Jā pareizi, lai šitādu sēdinātu ir jābūt skrējceļam, garā zālē var tikai šasijas aplauzt :) , bet ja maigi ar ievilktām šasijām īsā zālītē varbūt arī var nosēdīnāt.
Šobrīd svārstos starp diviem modeļiem:
Black Horse Viperjet ARF EDF Jet 90MM Fan, 1400mm
BLACK HORSE L-39 Albatros 1,45m

https://www.youtube.com/watch?v=X5SJFKDDFgk

Patīk tomēr labāk Albatros :)
https://www.youtube.com/watch?v=s6Cmn6Hf4d8
Abi ir uz 8S lipo.

Modeli domāju ņemt http://www.hobbyfly.de/
Skatījos arī Groupner Viper Jet MK II, bet tieši kā tu saki te ir jābūt jaudai un šis ir tikai ar 6S LiPo

_________________
www.rchobby.lv


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Aug 2014, 19:55 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6223
Location: Kuldīga
Es jau saprotu ka HK netiek izskatīts , bet EDF man liekās ka būs pilnīgi vienalga vai liek pret zemi balsu vai kompozītu(tfu,tfu,tfu), es sliecos uz to, ka kompozīts pie "šļūkšanas"' būs izturīgāks:
Es skatījus 70 variantā uz šo , bet tāds pats ir arī 90mm ar praktiski to pašu vēzienu/svaru ko Tevis norādītais.
Pēc skata pievilcīgs , video lidojumā arī OK 6-10lipo
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _ARF_.html

Nezinu cik jetam būtu izteicošs fjūza garums (tomēr stabiķis jau ir bremze ar negatīvu celtspēku). pagaidām jau lidots ir tikai ar EPP mazajiem penaļotiem - stabilitēte spārnam "Psihopātam" ir daudz lielākā kā man bija tā EDF ar stabilizātoru , tas jau pie minimāla ātruma sāka "gorīties" manevrētspēja pie pietiekošas jaudas un ātruma abiem bij laba.

Cik diez tam Tevis norādītajam Albatrosam ir slodze uz dm , tam HK vismaz minēta 115g/dm normāls cirvis :D Cīravas zālej vajadzētu noķert :D
3D variantus pieminēju tāpēc ka pie minimāla ātruma , ja nu kas, ir iespēja vēl viņu vadīt - stūrēta tiek arī turbīna - šitiem ja ātrums nav - vadība ar nav. :(
Edge - paņem SebArt Mig 29 2x EDF nav ierobežojumi uz joslu , pie priekšējā centrējuma = raķete.

https://www.youtube.com/watch?v=xQe8wrqNw_U

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 Aug 2014, 09:44 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Aug 2008, 17:05
Posts: 1378
Tā ir , apsalūti vienalga balzas vai kompozītu materiāla fuselage, ar tādu ātrumu sēsties būs diezgan liels adrenalīns :)
Šito domāju kā modeli pirms īstās turbnas aparāta, tā lai var apgūt visus knifus un tad ņemt nākamo kuram būs īstā jatcat turbīna P100-RX, kur Power output (thrust) 20,8kW
Vienu reizi dzīvē redzēju šādu nu tur ir kaut kas tāds kas nav nevenā citā RC hobijā.

Bet kā jau visi šādi aparāti prasīs savu laiku pasēdēt simulātorā, neskatoties uz to ka kloķi jau nav pirmo reiz rokās.

Bet par EDF turbīnām, neizskatu variantus kaut ko pirkt no HobbyKing, sorry bet aparāts ir virs HK budžeta :) , kā zinām ir lētais un dārgais gals ķinā.
Viens no variantiem ir uz 10S:
The Taiwan Tornado EDF-B / 9012-B /650-68-1500KV
Otrs variants uz 12S:
Ducted Fan EDF Schubeler DS-51-AXI HDS 90mm + HET 650-68-1130 motor

Kā lasīju citos forumos šadas jaudas EDF ir super svarīgi turbīnu balansēšana, un nopietnoie kantori viņas balansē ar garantiju.

Varbūt ir ieteikumi uz citu kvalitātīvu ražotāju EDF ?

_________________
www.rchobby.lv


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 Aug 2014, 10:17 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6223
Location: Kuldīga
Mēs laikam drusku nesapratāmies - es biju domājis HK tikai pašu kompozīta modeli , dzelži noteikti citi , jo pie tiem apgriezieniem tur viss no lētā gala sabirs. Man jau pašam tā 75 turbīna arī ir ar Scorpion motoru un paša turbīna vairs neatceros , bet ne HK , HK visas pur ja grib iedot kārtīgu vēju, manējā smuki šņāca. Servo iepatikušās ir Power HD - bezkolektorniecēm uz 60cc jau ir normāls nolidojums - strādā kā zibeņi atgriežoties precīzi nullēs ar reāli uzrādīto spēku un ievērajami mazāku patēriņu. Hitec vispār vairs neizskatu kā konkurentu, ja arī cena būtu vispār vērā neņemama. http://www.chd.hk/Product_Detail.aspx?id=129 LV mums tagad gaisā ir 4x4 šādi komplekti.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2014, 14:45 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Aug 2008, 17:05
Posts: 1378
Lidojot simulātorā ar šo EDF saprotu ka nosēžoties apstāšanās ceļš ir savi 100 - 150m, tāpēc ir doma likt divus aizmugurējos riteņus ar elektriskajām bremzēm.
Kaut ko līdzīgu šim, http://shop.rc-electric-jets.com/JP-Hob ... AKE001.htm
Vai kāds praksē ir experimentējis ar šāda veida bremzēm un cik reāli samazinās bremzēšanas ceļš ?

_________________
www.rchobby.lv


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2014, 15:22 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 19 Apr 2013, 21:00
Posts: 233
Location: Kuldīga
Par bremzēm.
Esmu skatījies uz bremzēm gan šīs elektriskās, gan vel vienas bija ko darbina ar stūres mašīnīti un vēl bija kur iekšā uzpūta ar gaisu membrānu. Domāju ka darbināmās ar elektrību būs viss drošākās. Un ja runā par bremzēm- man un Uldim lielajiem uz riteņiem stāv berzes bremzes (trūkums ka darbojas visu laiku). Uldim uz ass stāv atspere, man gumijas caurulīte, bremzēšanas spēku pieregulē ar uzgrieznīti saspiežot. Lielajiem bremzes vajag, un ja tās ir vadāmas-lieliski.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2014, 17:39 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6223
Location: Kuldīga
Edžu - uzmiksē simā viņam flaperonus - šitādiem aparātiem tam vajadzētu strādāt jūtami. varēs samazināt sēšanās ātrumu.
Nezinu par lielajiem , bet man psihopātm ar orģinālo CG arī sēšanās ātrums bija liels , līdz ar to kārtīgs gabals , aiztūmu uz aizmuguri - torētiski tam jāstrādā būtu pretēji, bet dabā viņš man jau var sēsties ar pieceltu degunu neiekrītot , mainās uzplūdes leņķis . palielinā celtspēks , samazinās ātrums, ar priekšējo/rekomendēto pie šādas sēšanās viņš neprognozējmai iekrita(pieceļot degumu) - tam tā arī teorētiksi jābūt.
Nesen kā rcdesign lauza šķēpus par slodzes izmaiņu uz spārna mainoties CG . Statikā protams nekas nemainās svars dalīts ar laukumu, bet dinamiskā slodze tomēr mainās (klasiska tipa lidmašīnai ar stabilizātoru) stabilizātors ir ar negatīvu celtspēku - tātad jo lielāks priekšējais CG jo stabiķim jāspiež vairāk uz leju , dinamiski šis spēks izdalās uz virsmām ar pozitīvu celtspēku - rezultātā slodze pieaug - Klasiskiem modeļiem lai cik tas nerunātu pretī vispārpieņemtajai teorijai ka slodze uz spārnu nemainās tas tomēr strādā - ar stipru priekšējo nosēsties ir "smagāk" kā ar neitrālu CG , protams lidmašīna ir nedaudz nestabilāka , bet savelkot visu kopā komfortāk ar pieredzi tomēr ir ar aizmugurējo. Protams nerunājam par bezgalībām , bet mainot to saprāta robežās. Tāpēc jaunajiem nevajag ieteikt - uzliec lielāku priekšējo centrējumu , būs vieglāk - ja to izdara saprāta robežās , jā . Bet bieži tas aiziet 10-20% ar tādu CG lidmašīna to tik vien dara, kā meklē mazāko kļūdu, mazliet asāku pagriezienu lai norautos , iekristu, un taisītu "āžus" pie lielā sēšanās ātruma.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2014, 22:36 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Aug 2008, 17:05
Posts: 1378
Jā, simulātorā lietoju flaperonus gan pie pacelšanās gan nosēšanās, pacelt šo raķeti bez flapeona ir pagrūti, neraujās no zemes nost :) bet ar flape momentā gaisā. Pie nosēšanās ir jutami bet tāpat ir tie 100m -150m vizuāli nosēšanās ar min gāzi ir ap 60km/h. Tā jau tīri veiksmīgi trāpu uz skrējceļa, bet skrējceļš par īsu :). Tāpēc arī par tām elektriskajām bremzēm domaju. Uz simulātora nav šādu fiču kā bremzes ir tikai flaperoni.

Gan jau kad savākšu so aparātu būšu piešāvies simulātorā un varēs šo lielo celt gaisā.

Lēnām jau daļu saraksts ir uztapis las kur jāpērk, vēl jāpalasa un tad jau uz nākamo sezonu lidos.

_________________
www.rchobby.lv


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Aug 2014, 19:25 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6223
Location: Kuldīga
Klau , pamaini ekspermienta pēc CG uz aizmuguri.
Tu mani būsi uzvilcis, doma bij , bet ne tik saasināta :D : - es sāku skatīties uz to MIGu 2x70mm

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 31 Aug 2014, 18:20 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Aug 2008, 17:05
Posts: 1378
Laikam jānomaina topic, jo tika pasūtīts Black Horse L-39 Albatros 1450mm 90mm EDF :)
Jāsagaida aparāts tad pārējo, jo pārējais ir jāmēra kā edf, riteņi ar bremzēm lai lien viss iekšā.

_________________
www.rchobby.lv


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Sep 2014, 08:36 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 29 Aug 2011, 19:28
Posts: 1080
Location: Riga
:shock: Edge?
Kas tālāk? Šahs, grāmatas un pastmarkas? :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Sep 2014, 16:06 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Aug 2008, 17:05
Posts: 1378
Viss ok Shranky, ar heļiem lidošu tur bez jautājumiem :)

Tagad notestēšu EDF un ja tiešām patiks tas ātrum tad vēl nākotnē īsto Jatcat turbinas aparātu, tur reāls troksnis un ātrums :)

_________________
www.rchobby.lv


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Sep 2014, 19:34 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Aug 2008, 17:05
Posts: 1378
Lēnām sāk vākties aprises šīs lidmašīnas setup.
Lipo 2x4s 5300mah 30C
ESC Castle 120HV
EDF Jetfan 90 V2 + HET 700-68-1680 , pētīju vēl Taiphun motorus kas arī ir labs bet paliku pie šī setup, ar 4kg

Caracteristics / LIPO 8S
Voltage 28.74v
Current 107.82A
Power 3100W
Thrust 4kg
Controller >=130A / HV

Vēl atvērts jautājums par servo iegādi, Vajag 8 servo Min 6v 3.5kg 0.11 Sec , galvenais izmērs 30x11x30 mm

_________________
www.rchobby.lv


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 71 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye