EF MXS 104/110

Lidmašīnas..
The Gardener
Tas, kuru nedrīkst nolamāt
Posts:3012
Joined:23 Jul 2006, 14:31
Location:Jelgava
Re: EF MXS 104/110

Post by The Gardener » 05 Jun 2016, 11:39

Oh, oh!!! Labi!

Cik tālu, cik augstu, cik ātri? :D

Motors pēc lidriem 30 būs maigāks, nekratīsies tā un burbulis pazudīs, līdz tam, tur nav ko regulēt, kapā tik

User avatar
UldisK
Profesors
Posts:6361
Joined:08 Jan 2012, 14:46
Location:Kuldīga

Re: EF MXS 104/110

Post by UldisK » 05 Jun 2016, 13:43

Paldies, paldies.
Izrādās tiku kadrā :) . Nu sajūtas pagaidām nekādas. Vējš bija diezgan liels , smaguma centrs vēl būs jāruglē. Lidmašīna prognozējama trimmerus aiztiks nevajadzēja , tik daudz cik mainot CG dažas reizes par ELE. Palidot daudz nesanāca jo parādījās "puņķi" Mana "super" slēdžu konstrukcija pēc pirmā lidojuma lieka nosvīst :shock: . Viens slēdzis (labi ka bija divi)
gaisā sadalījās, materiāls izrādās ir kā stikls (uz zemes bāku izrūcināju nekas par to neliecināja) otru salauzu pats un izvilku ārpus borta divus vadas un ar elektro skrūvējamo klemmi slēdzu bortu :D (nebrauks takš mājās) Tur domāsim ko citu .
Otrā lidojumā nosēžos āaaaa mans pilots un visa kabīne kaut kādā lēverainā žļorgā. Bākai izrādās gumijas nav benzīnam - bākas pirku Lindingerā , viss izskatās kvalitatīvs , metāl korķis stingra plastmasa , nu bļin tās gumijas nipeļiem , degviela visa pa kabīnes apakšū , tā potkartona (jeb ko tur EF izmanto kabīnes grīdai) visa izšķīdusi un pa visu fjūzu (vakar līdz 24:00 visu tīrīju, labi ka biju izlakojis ar akrilu arī iekšu). ievilku nipeļus pa taisno tajā plastmasā bez blīves (tā biju darījis arī citiem) skatīsimies. Kopā izmocīju 3 lidojumus, sētā kad darbināju motors likās ka skan ļoti maigi salīdzinājumā ar maniem citiem, bet kad vakar blakus Agris pielaida Yak , sapratu ka man skan sūdīgāk - asāk un gaisā vēl pasten, bet kā jau Andris teica , nobraukšu kādu kannu un tad pievērsīšu tam uzmanību. Noņēmu vakarā arī haubi , tur viss liekās smuki, bija viens melns punkts ar 2cm garu melnu pili uz patruboka metinājuma šuves , to ar pārlāpīju.
Ā, vēl viens puņķis - mans "super" uzpildes pretvērsts netru , savādāk uzpilde ļoti viegla un ātra. Likšu tomēr citu - pasūtīju EMCOTEC uzpildes vārstu un 40A elektronisko slēdzi . kamēr atnāks jāpalido ar skrūvi trubā un elektrisko klemmi ar skrūvgriezi bortam , gan jau vēl kādi puņķi izlīdīs.

zevs
Meistars
Posts:244
Joined:19 May 2012, 21:28

Re: EF MXS 104/110

Post by zevs » 05 Jun 2016, 16:31

Kā sadalījās? Rakstiji, ka kādi aviacijas slēdži! Ne kas nav ar garantiju....

User avatar
UldisK
Profesors
Posts:6361
Joined:08 Jan 2012, 14:46
Location:Kuldīga

Re: EF MXS 104/110

Post by UldisK » 05 Jun 2016, 17:45

Nu jā , laikam nav paredzēts uz motora siet :D . Parasti visiem viņiem tās plastmasas ir par mīkstu , izrādās var būt arī par cietu :D

User avatar
PowerON
Meistars
Posts:302
Joined:18 Aug 2015, 19:13

Re: EF MXS 104/110

Post by PowerON » 05 Jun 2016, 23:21

Izskatās lielisks lidojums jaunajam aparātam.

Video izskatās, ka tas aparāts ir uztaisīts ļoti viegls un var arī skaisti pavisam lēni palidot. :)

User avatar
UldisK
Profesors
Posts:6361
Joined:08 Jan 2012, 14:46
Location:Kuldīga

Re: EF MXS 104/110

Post by UldisK » 06 Jun 2016, 12:58

Svars 14Kg slodze ~120g/dm2 motora statiskā vilkme ~24kg
Aparāts liels tāpēc izskatās lēns, mazliet zem kritiskā ātruma(tas vāertu būt kādi 40km/h) momentā būs uz spārna un izcelt varēs tikai motora lielā jauda. Tas kur viņu var redzēt krītam liftā un lidojam nelielā harierā ir lidojums uz motoru, ja šajā brīdī tas slāpst ir skalu čupa.
Nu piem. šeit līdzvērtīgs aparāts noslāpst brīdī kad modelim nav ātrums https://www.youtube.com/watch?v=pqYzdO3cLhY
situācija neglābjama , jo nav augstums lai iedzītu ātrumu lai stūres sāk klausīt no plūsmas.

User avatar
AgrisL
Meistars
Posts:248
Joined:18 Oct 2013, 15:46

Re: EF MXS 104/110

Post by AgrisL » 06 Jun 2016, 18:04


bobo
Meistars
Posts:343
Joined:22 Jun 2014, 11:46
Location:Jūrmala

Re: EF MXS 104/110

Post by bobo » 06 Jun 2016, 18:30

Forši, mazais brālis arī ierindā! :) Prieks!

User avatar
UldisK
Profesors
Posts:6361
Joined:08 Jan 2012, 14:46
Location:Kuldīga

Re: EF MXS 104/110

Post by UldisK » 29 May 2017, 01:07

Pienenes. :)

Image

Image

Image

User avatar
PowerON
Meistars
Posts:302
Joined:18 Aug 2015, 19:13

Re: EF MXS 104/110

Post by PowerON » 29 May 2017, 23:46

Uldi! Traks esi!!!!
Nopļauj visam laukam zāli, citādi saķersies kompensātoros!

:D :D :D

User avatar
UldisK
Profesors
Posts:6361
Joined:08 Jan 2012, 14:46
Location:Kuldīga

Re: EF MXS 104/110

Post by UldisK » 30 May 2017, 09:40

Ja labi ieskatās , tad var redzēt ka sēšanās josla 25x50m(starp to ļočeni un dīķi) ir nocirpta gandrīz līdz ar zemi - tātad ar kompensātoriem un citām ķibelēm viss ir kārtībā :wink: . Bez izpļautas joslas ar šasiju lidmašīnām neviens nelido. (nu vismaz tie kuri vairāk grib lidot un mazāk remontēt) dažkārt pat mazākiem aparātiem izripinam tepiķi, jo sēsties ir jāiemācās pareizi - nosviešana nerullē.
Te garlaicīgs video - pļaušanas darbi tieši no šīs pļaviņas http://www.latrc.lv/viewtopic.php?f=13&t=6107&start=120

User avatar
UldisK
Profesors
Posts:6361
Joined:08 Jan 2012, 14:46
Location:Kuldīga

Re: EF MXS 104/110

Post by UldisK » 20 Jun 2017, 23:47

Sanāciet salidojiet.
Last edited by UldisK on 21 Jun 2017, 00:32, edited 1 time in total.

User avatar
PowerON
Meistars
Posts:302
Joined:18 Aug 2015, 19:13

Re: EF MXS 104/110

Post by PowerON » 21 Jun 2017, 00:13

Meistarība necik nav augusi, harrier veidā joprojām nosēsties neproti :(

User avatar
UldisK
Profesors
Posts:6361
Joined:08 Jan 2012, 14:46
Location:Kuldīga

Re: EF MXS 104/110

Post by UldisK » 21 Jun 2017, 00:23

Neko darīt , jāmācās, jeb jāpāriet uz stabilizāciju un raķetēm 8)

Ja kas harrier nosēsties ar jaudīgu motoru ir vieglāk kā pareizi klasiski un nevienam normālam pilotam izbrīnu nerada. :wink:
Ja vispār izproti par ko runā. Jā, lai nav citi argumenti no Tevis jādzird - harrier nosēsties nemāku , normāls pilots neēsmu, meistarība nav augusi.

User avatar
UldisK
Profesors
Posts:6361
Joined:08 Jan 2012, 14:46
Location:Kuldīga

Re: EF MXS 104/110

Post by UldisK » 16 May 2018, 16:36

Sezonas atklāšanā diezgan stipri sasitu savu MXS. Vaina tikai un vienīgi manās līkajās rokās. Bija sānvējš, pagriezienā pret sevi ātrums bija par maz, lielāka brazma iepūta astē un lidmašīna zaudēja vadību , lidmašīna bij orentēta ar purnu pret zemi. Augstums nebija liels , devu gāzi grīdā lai iespējams pret zemi vēl ko izlīdzinātu, sanāca ar planētu saskarties vismaz pareizā leņķī - plakaniski pret zemi. Pirmajā brīdī likās ka postījumi nebūs tik lieli, vizuāli likās norauts motomonts ar priekšējiem stringeriem , uzrauts spārns un viens stabiķis. Sīkumus šasija, propelleri , kapotu , aptecētajus ir lieki pieminēt - visi salauzti. Katrs no viņiem ir +/- 100euro cenā, bet par tiem daudz neustraucos jo kompozīta (propelleris gan protams netiek izskatīts remontam)

Image

Mājās ņēmu visu saktīt sīkāk un pirmajā brīdī jau likās ka šis vairs nelidos. Fjūzam praktiski neviens dzīvs šapngots, stringeri plīsuši vairākās vietās, izpūtēji pat aizlocīti :cry: . Spārnam un stabiķim situācija līdzīga noņemot plēvi un apšuvumu pavēras ne visai priecīgs skats - liekas peles kādu laiku pa iekšu dzīvojušas :) .
Bet nu ķēros visam pēc kārtas pa vakariem klāt. Ir doma ka šonedēļ beigās , jeb nākošnedēļ varēs aplidot, ja servo nebūs cietušī, tos rītvakar visus skatīšu. Nopirkts tika tikai propellers, pārējais, ieskaitot šasiju, liekas izdevies ciečami saremontēt.

Post Reply