Alumīnija lodēšana

Viss kas
Post Reply
User avatar
AndrisG
Profesors
Posts: 685
Joined: 25 Jan 2013, 02:19
Location: Rīga

Alumīnija lodēšana

Post by AndrisG » 04 Feb 2014, 17:02

Pamēģināju HTS2000 http://www.youtube.com/watch?v=RCrixbXz4rc
Nu, burvīgi. Bet!

Ir problēma manā materiālā. Varbūt kāds jau zin, kas tas ir.

Jāsalodē neliela plānu 1mm leņķīšu konstrukcija motormauntam, lai nebūtu jālieto skrūves. Alumīnija izstrādājumi un lūžņi jau sen ir deficīts. Izmantoju liektu profilu 10x10 kā sagatavi, kurš zāģējot bija ciets un lika domāt esam duralumīnijs (liektajā stūrī bija mikroplaisas, kas mīkstam alumīnijam nebūtu).
Pēc lodēšanas atklāju, ka tas ir palicis mīksts, kā plastilīns (nav pārāk pāspīlēts), kā atlaidināts, ja būtu bijis kas rūdīts.
Visa zāģēšana un urbšana pa pieskari.
KAS TAS IR?

User avatar
Jānis K.
Profesors
Posts: 519
Joined: 06 Aug 2009, 11:35
Location: Tukums
Contact:

Re: Alumīnija lodēšana

Post by Jānis K. » 04 Feb 2014, 18:01

Ir man tie stienīši un esmu bišķiņ mēģinājis lodēt, darbojās labi, bet tāda problēma gan nebija.
Alumīniju var atlaidināt un norūdīt, kā to dara ar dzelzi, es gan nezinu, vai tas process tā saucās.
https://www.google.lv/search?q=aluminiu ... 3&ie=UTF-8
KM Baja 5B, Spektrum DX3S, http://www.baja5b.lv
Turnigy SCT 4x4 Brushless 1/10
BSR BT-4 1/10 4WD Touring

User avatar
vernerl
Profesors
Posts: 560
Joined: 16 Jan 2014, 17:48

Re: Alumīnija lodēšana

Post by vernerl » 04 Feb 2014, 18:23

Interesanti, kā jūs tur lodējat alumīniju?
TIG metināšanu zinu, bet alumīnija lodēšana :shock:

vecais
Speciālists
Posts: 171
Joined: 05 Apr 2013, 17:46

Re: Alumīnija lodēšana

Post by vecais » 04 Feb 2014, 18:29

.
Last edited by vecais on 21 Jun 2014, 17:26, edited 1 time in total.

User avatar
AndrisG
Profesors
Posts: 685
Joined: 25 Jan 2013, 02:19
Location: Rīga

Re: Alumīnija lodēšana

Post by AndrisG » 04 Feb 2014, 19:49

Nezināju par alumīnija rūdīšanu! Tagad tik jāmēģina nepārkarsēt lodi. :o Paldies!

Epoksīds ar kniedi izklausās cerīgi.

Šobrīd iztikšu ar skrūvītēm, kā iepriekš (arī deficīts :) )

Te bildē līdzīgs vecais stiprinājums, jau pierādījis sevi :)
Attachments
MotorMount.jpg

The Gardener
Tas, kuru nedrīkst nolamāt
Posts: 3001
Joined: 23 Jul 2006, 14:31
Location: Jelgava

Re: Alumīnija lodēšana

Post by The Gardener » 04 Feb 2014, 20:54

Priekshkam lidenee iebuuveets servotesteris?

User avatar
AndrisG
Profesors
Posts: 685
Joined: 25 Jan 2013, 02:19
Location: Rīga

Re: Alumīnija lodēšana

Post by AndrisG » 04 Feb 2014, 20:58

Tas nav iebūvēts, tikai uz brīdi pielikts lai pagrozītu motoru un pačekotu amortizatoru.

vecais
Speciālists
Posts: 171
Joined: 05 Apr 2013, 17:46

Re: Alumīnija lodēšana

Post by vecais » 04 Feb 2014, 22:46

.
Last edited by vecais on 21 Jun 2014, 17:27, edited 1 time in total.

User avatar
AndrisG
Profesors
Posts: 685
Joined: 25 Jan 2013, 02:19
Location: Rīga

Re: Alumīnija lodēšana

Post by AndrisG » 05 Feb 2014, 01:03

Tas stienis ir sasprausts no diviem standarta HobbyKing mazajiem motormauntiem (paciņā pa 5 gab., stiprs, neilona un lēts), viens apgriezts īsāks. Pa vidu, iekšā, karbona kvadrātcaurules 6x6 mm atgriezums. Stienis kopā pārnes vilkmi no motora uz korpusu un ar apaļo disku atbalstās korpusa ligzdā ielīmētā putupolietilēna klucī (iepakojuma gabals) ar plastmasas stienīti vidū cauri klucim un karbonā iekšā, lai neizsprūk. Griezes momentu uztver un vibrāciju slāpē gumijas gredzeni no PropSaver komplekta (paciņā pa 10 gab.). Stieņa atbalsta gals svārstās līdzi motora svārstībām, tikai pretējās fāzēs un tik reižu mazāku spēku, cik plecu starpība no iekares punkta, un, jo stienis būs garāks, jo vājākas atlikušās vibrācijas saņems korpuss.

Ā, nu, jau ir piezīmes - šis komplekts perfekti strādāja uz iepriekšējās lidenes, kas bija no blīvā putupolistirola un nenormāli smaga (2kg gaisā). Bildē redzamais korpuss (izņemot skaustu, uz kura motors nostiprināts) ir no EPP 60, viegls un tikpat viegli padodas rezonansei. Pat pie šī mazā motora pie 100% gāzes fizelāža sāk gaudot un lēkāt. Te vai nu jāpagarina stienis (tagad vairs nav kur atbalstīt - tālāk niša vadiem :) ), vai arī atbalsta gals jāiekar līdzīgās gumijās. Palīdzētu arī lielāks putu klucis, ja tam būtu vieta. Stulbi. Jāatrisina šeit un nākošajā lidenē jāieplāno garāku plecu un elastīgāku atbalstu.

Principā darbojas lieliski - pat ar slikti balansētu propu vai motoru korpuss ir pilnīgi mierīgs. Gumijas gan ar laiku sāk plaisāt un der piesiet tos sviru galus paralēli gumijām ar kaprona šņori drošībai ar brīvgājienu ap 1 cm, lai netraucē šūpoties.


Komplicēts un darbietilpīgs iznāca, jo pirmo reizi un uz ātro. Tagad ir izdomāts vienkārši pagatavojams, daudz efektīgāks un drošāks.
Attachments
MotorMount2.jpg

User avatar
AndrisG
Profesors
Posts: 685
Joined: 25 Jan 2013, 02:19
Location: Rīga

Re: Alumīnija lodēšana

Post by AndrisG » 05 Feb 2014, 01:13

Lietoju pat šādu. Arī uz ātro un "pagaidām", bet strādā tā, ka neko negribu mainīt :) . Cilindrā iekšā ir vecs porolons. Pieķēru ar armēto līmlentu pie prizmatiskās pamatnes sāniem un turas visu laiku.
Attachments
MMountEasy.jpg

vecais
Speciālists
Posts: 171
Joined: 05 Apr 2013, 17:46

Re: Alumīnija lodēšana

Post by vecais » 05 Feb 2014, 14:52

.
Last edited by vecais on 21 Jun 2014, 17:27, edited 1 time in total.

User avatar
AndrisG
Profesors
Posts: 685
Joined: 25 Jan 2013, 02:19
Location: Rīga

Re: Alumīnija lodēšana

Post by AndrisG » 05 Feb 2014, 15:58

Jā, es tā apmēram arī plānoju. Kā amortizējošo materiālu (lielāka izmēra) varētu likt silikona putas (svars šeit paliek pirmajās vietās), kuras gan man pieejamas tikai nelielos gabaliņos un tādu kluci pat nezinu kur ņemt.

Porolona variantam lielākā slodze ir priekšējā balstā - vilkmes vektors un griezes moments jāpārnes, un vibrācija, kaut mazāka, bet jāslāpē. Atbalstam pie motora slodze ir tikai viņa paša un propa svars plus vibrācija samērā nelielā amplitūdā. Abas veiksmīgi darītu lielāki sailentbloki (labs termins :) )

Vienreiz pēc kraša remonta ieslēdzu motoru, pārliecinājos, ka labi tiek dzēsta vibrācija un tikai pēc tam pamanīju, ka neesmu nostiprinājis to porolonu ar līmlentu - tas viss tā vienkārši gulēja savā vietā. Laimīga sagadīšanās ar motora leņķi, bet redzams, ka aizmugurējā sailentbloka slodze normāli darbojoties nebūs nekādi kilogrami (pret nejaušībām straujos manevros jānodrošinās jebkurā gadījumā).

Droši vien nebūtu vērts par šādām konstrukcijām runāt vispār - neesmu dzirdējis, ka kāds vēl tam tērētu laiku, bet, kad esi paturējis rokā lideni ar darbojošos dzinēju un jutis, ka vibrācijas nav vispār - to sajūtu negribas vairs zaudēt. Ja risinājumu atrod vieglu (abās nozīmēs), tad kāpēc nē.

vecais
Speciālists
Posts: 171
Joined: 05 Apr 2013, 17:46

Re: Alumīnija lodēšana

Post by vecais » 05 Feb 2014, 18:37

.

Post Reply