Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Mašīnas
User avatar
UldisK
Profesors
Posts: 6360
Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Location: Kuldīga

Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by UldisK » 06 Oct 2017, 22:17

Varbūt ar jau bija, bet ātrumā neatradu. varbūt šijā tēmā varam padalīties ar instrumentiem , pamācībām , pieredzi auto apkalpošanas , regulēšanas u.t.t. jomā.
Interesē normāls tūlis par saprātīgu cenu piekares regulēšanai un stends. Pagaidām izlīdzos ar galda virsmu , transportieri un citiem palīginstrumentiem.
Otrs - normāls HEX komplekts kur katram kātam savs izmērs. Zinu ka inets ar viņeim pilns, bet varbūt ir pieredze par konkrētiem, visbūtiskāk mazo HEX izmēri kuri visbiežāk apraujās, nevaru arī sameklēt šādu skrūvgriezi kuram gals ir apgriežams ja to aprauj , parasti tie ir tikai ~10mm gari, jebšu nereāli dārgi.

Varu padalīties ar savu pieredzi riteņu balansēšanā. Nekā jauna tur nav , bet varbūt iesācējiem kā man noder, jo balansēšana veicama pietiekoši precīzi bez papildus dārgu tūļu iegādes.

Tātad ņemu riteni un skrūvēju to uz propelleru balansējamā stieņa(par cik RC palne , tad šis bija pats pirmais ko savā laikā par dažiem $ nopirku :) ), ja vienu konusu griež otrādāk ritenis iecentrējās ļoti labi , līdzīgi kā lielo auto balansētājiem. liekam to uz brusītēm (tās saskrūvēju no pie rokas esošiem materiāliem, jo propju orģinālās ir nedaudz par šauru 1/8 tragija riteņiem , bagija riteņi saiet arī uz tiem)
Image

Ļaujam ritenim apstāties un piemeklējam pretējā pusē attiecīga lieluma plastelīnu , bet nesmērējam to klāt stingri. Kad pareizais svars atrasts, nosveram to:
Image

Tālāk man ir sagatavota metāla strēmele(labāk būtu dzelzs, jo lielāks svars un sanāks plānāks, bet man pa rokai bija Al ņēmu to) eksperimentāli noteicu cik gara vajadzīga vienam gramam. Tālāk viss vienkārši, mazliet to izliecu aptuveni diska diametram un uzlīmējam ārmalai divpusējie līmlentu (noteikti ne to kurai pa vidu ir kaut kas līdzīgs papīram).Nogriežu attiecīgu garumu , cik nu man tie g vajadzīgi un līmējam virsū attiecīgajā vietā:
Image

Image

Foto redzmais ritenis jau ir labu laiku pabraucis. Sākumā baidījos ka šāds atsvars var sākt krāt dubļus, smiltis izraisot jaunu disbalansu, bet nē - viss ir labi, nekas tur vairāk vai mazāk klāt nelīp. Ja ir jau sagatvots atsvara materiāls , kādi pārdesmit cm kurus vienkārši pēc attiecīgā garuma nogriežam/nofleksējam..., nākošā balansēšana jau iet ļoti ātri
Nu kaut kā tā. - Nost viss nāk ļoti viegli noplēšot un nomazgājot ar spirtu jeb LEBEL REMUVER 50.

Elektronikas hermetizēšanai tagad lietoju URETHAN71, salīdzinājumā ar PLASTIC70 ir daudz labākas saķers īpašības ar virsmu un neveidojās gaisa burbuļi, abi divi saglabā elestīgumu pie t maiņām URETHAN itkā diapazons plašāks. Pērkami arī tepat pie mums lemona.lv kā aerosola tā arī šķidrā veidā - ar pindzli to kārtu uzreiz var uzmālēt biezāku un nav jāaplīmē pini jeb citas daļas kurām nedrīkst uzklāt laku, kā tas ir pūšamā baloniņa gadījumā. ESC pagaidām tragijam arī turās uz šo (jāatzīst pāris reizes ir pabijis jau piemājas dīķi :oops: ), kaut kad ir doma tam tragija ESC apakšējo plati ieliet sveķos. Bagijam ir mitrumdrošais ESC, tur galva nesāp , jebšu kas zin cik viņš patiesībā ir mitrumdrošs.

User avatar
Grip
Profesors
Posts: 1703
Joined: 30 Sep 2006, 23:00

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by Grip » 08 Oct 2017, 16:08

Daži komenti no manas prakses.
Laika gaitā pa vienam iepērkot sakrājušies visi nepieciešamie skrūvgrieži, komplektus neesmu pircis.
1.5mm manam bagijam laikam ir tikai 4 skrūves - pa divām uz katru roll bāru. Tā, kā izmērs netiek bieži lietots, derēs jeb kurš cik necik zināms štrumentu ražotājs (Arrowmax, EDS, hudy (dārgāks) utt...
2mm - šim pievēršu viss lielāko uzmanību jo man abiem modeļiem (1/10 un 1/8) lielākā daļa skrūves ir tieši ar 2mm hex'i, kas nozīmē, ka šo sanāk daudz lietot. Ērtākais stingrāku skrūvju pievilkšanai (ērts, ergonomisks rokturis), manā skatījumā, ir šis Hudy izstrādājums https://www.hobbytown.com/profitool-met ... 549/p33332
2.5mm un lielāki skrūvgrieži ir nepieciešami samērā reti.

Viss ērtākais veids tomēr ir darboties ar https://lv.ryobitools.eu/elektriskie-in ... csd4130gn/ un šādu skrūvgrieža galu https://www.t2shop.de/epages/61746328.s ... /01-112071
Strādājot ar elektrisko skūvgriezi var viegli apraut plastmasas detaļām vītnes. Esmu ieregulējis pašu vieglāko pievilkšanas spēku skrūvgriezim. Ar elektrisko skrūves cenšos līdz galam nepievilkt, to parasti izdaru ar parasto rokas skrūvgriezi.
Xray XB4 / CS Electronics 6.5t / Orca VX3 / Gens ace / Sanwa MT4S

User avatar
UldisK
Profesors
Posts: 6360
Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Location: Kuldīga

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by UldisK » 08 Oct 2017, 20:07

Paldies par tiem skrūvgriežu galiem. Kāds no braucējiem netirgojās ar viņiem pie mums?
Jā elektrisko ar lietoju tieši tā kā Tu - izjaukšanai un salikšanai līdz savilkšanas brīdim , to ar roku.

User avatar
Grip
Profesors
Posts: 1703
Joined: 30 Sep 2006, 23:00

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by Grip » 08 Oct 2017, 21:40

Par riepu balansēšanu - ir speciālās tepes, kas paredzētas riepu balansēšanai, sanāk ērtāk un nav jālieto svari.
Zinu, ka citi izmanto arī to tepi, kas paredzēta papīra lapu piestiprināšanai pie sienas vai tāfeles prezentāciju vajadzībām utt.
Pats gan esmu pāris reizes balansējis riepas, taču liels efekts no tā nav.
Kad balansēju riepas, viens no ātrākajiem offroad braucējiem Baltijā tieši gāja garām un pabrīnijās, ko es tur ar niekiem nodarbojos.
Xray XB4 / CS Electronics 6.5t / Orca VX3 / Gens ace / Sanwa MT4S

User avatar
UldisK
Profesors
Posts: 6360
Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Location: Kuldīga

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by UldisK » 08 Oct 2017, 22:06

Domāju ka normālām riepām , diskiem tas tiešām ir lieks , jebšu tur disbalanss nav vairāk par 1g . Tos riteņus ar nebalansēju, bet lētie un tie kas stokā nāk virsū viens otrs ir tiešām lielā disbalansā 3-4g(sevišķi tragija ripuļi) un pie lieliem apgriezieniem purina visu šasiju, noteikti ka šādam ritenim saķere ir mazāka.

User avatar
Uga
Profesors
Posts: 2883
Joined: 14 Sep 2006, 15:00

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by Uga » 08 Oct 2017, 22:33

UldisK wrote:Domāju ka normālām riepām , diskiem tas tiešām ir lieks , jebšu tur disbalanss nav vairāk par 1g . Tos riteņus ar nebalansēju, bet lētie un tie kas stokā nāk virsū viens otrs ir tiešām lielā disbalansā 3-4g(sevišķi tragija ripuļi) un pie lieliem apgriezieniem purina visu šasiju, noteikti ka šādam ritenim saķere ir mazāka.
Es vienu brīdi arī riepas regulāri balansēju, bet kaut kā laika gaitā esmu sācis slinkot un īpašu starpību trasē nemanu. Modeli rokās paņemot gan protams jūt starpību :) Un nav jau arī tā, ka dārgākai riepai viss jau uzreiz balansā, AKAi var būt viena perfekta, otrai tā, ka nav vairs kur likt to plastilīnu. Proline gan pēc manas pieredzes parasti jau ir gana labi izbalansētas.

Par to igauni Grip vēl maigi izteicās, reāli bija tā, ka vinš pilnā rīklē smējās un pateica "you are crazy" :D Un tas ir sponsorētais braucējs, kuram jebkurš no letiņiem tikai ūdeni pienest var :)
-=Associated RC8B3.1e=- -=Nosram 2000kV=-
-=Xray XB4=- -=CS Electronics 5.5T=-
-=Associated B6.1=- -=CS Electronics 6.5T=-
-=Awesomatix A800X=- -=LRP X12 13.5T=-

User avatar
SalvatoreMundi
Profesors
Posts: 1117
Joined: 22 Apr 2016, 23:47

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by SalvatoreMundi » 08 Oct 2017, 22:34

UldisK wrote:Paldies par tiem skrūvgriežu galiem. Kāds no braucējiem netirgojās ar viņiem pie mums?
Jā elektrisko ar lietoju tieši tā kā Tu - izjaukšanai un salikšanai līdz savilkšanas brīdim , to ar roku.
to cenu ko viens prasa tu negribesi maksat. Labak pasam pasuti
t.
Axial SCX10,Scx10II, YetiJR 1/16, Yeti 1/10,
HBX Devastator miniCrawler, WPL 1/16 mini cars,
ARRMA Talion,HSP,Axial ExoTerra,
HengLong WalkerBulldog(tanks)

Browning
Profesors
Posts: 1068
Joined: 21 Feb 2015, 22:03
Location: Jelgava, Rīga

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by Browning » 09 Oct 2017, 10:28

SalvatoreMundi wrote:to cenu ko viens prasa tu negribesi maksat. Labak pasam pasuti
12 EUR piegāde ;)
Blaster 2 DLG, Žemasparnis Putinukas, DreamFly Libelle, HobbyKing Reaktor 3D
Traxxas Slash 4x4, Losi 8ight-E 4.0
DJI F450

User avatar
martins
Profesors
Posts: 1068
Joined: 27 Oct 2010, 18:13
Location: Kuldīga

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by martins » 09 Oct 2017, 11:50

kā pareizi saregulēt atstarpi starp zobratiem , problēma ka ēd nost spur gear :?
Image

cnc frēzēšanas darbi

User avatar
BE 32
Meistars
Posts: 356
Joined: 15 Dec 2009, 23:49

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by BE 32 » 09 Oct 2017, 12:07

Starp zobratiem jabūt nelielai brīvkustībai, bet maksimāli tuvu, obligāti jaizgriež viss lielais zobrats un japārbauda lai lufte apmēram visur būtu vienāda, jo zobrati vienmēr nedaudz met! Iesācējiem iesaku starp zobratiem iespiest papīru un stingri piespiest un pieskrūvēt motoru!
martins wrote:kā pareizi saregulēt atstarpi starp zobratiem , problēma ka ēd nost spur gear :?
RCRACE

User avatar
martins
Profesors
Posts: 1068
Joined: 27 Oct 2010, 18:13
Location: Kuldīga

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by martins » 09 Oct 2017, 12:58

paldies , tā arī iedomājos :)

p.s , pasūtīju rupjo zobu zobratu komplektu , jāgaida kad atnāks no USA :roll:
Image

cnc frēzēšanas darbi

User avatar
UldisK
Profesors
Posts: 6360
Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Location: Kuldīga

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by UldisK » 09 Oct 2017, 17:43

SalvatoreMundi wrote:...to cenu ko viens prasa tu negribesi maksat. Labak pasam pasuti
t.
pavisam normāla cena, lētāk kā sūtīt pašam + zinu ka labs.

User avatar
SalvatoreMundi
Profesors
Posts: 1117
Joined: 22 Apr 2016, 23:47

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by SalvatoreMundi » 09 Oct 2017, 18:44

UldisK wrote:
SalvatoreMundi wrote:...to cenu ko viens prasa tu negribesi maksat. Labak pasam pasuti
t.
pavisam normāla cena, lētāk kā sūtīt pašam + zinu ka labs.
Es ne tā biju domājis, te lietotus tirgoja no labaa gala.

A par to, ka eed spyr gear, der ari parliecinaties, ka motors ar pinjonu rāmī ir taisni gan pa vertikāli gan horizontāli, tad arī var ēst, beztam zobratiem jāsakrīt, nedrīkst stāvēt ar pārkari viens pret otru un Jāeļļo arī nav (jo dažkārt paceļas šāds jautājums) tāpēc, ka tas tikai piesaistīs smiltis.
Axial SCX10,Scx10II, YetiJR 1/16, Yeti 1/10,
HBX Devastator miniCrawler, WPL 1/16 mini cars,
ARRMA Talion,HSP,Axial ExoTerra,
HengLong WalkerBulldog(tanks)

User avatar
binary
Profesors
Posts: 2663
Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Contact:

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by binary » 09 Oct 2017, 20:50

SalvatoreMundi wrote:(..) un Jāeļļo arī nav (jo dažkārt paceļas šāds jautājums) tāpēc, ka tas tikai piesaistīs smiltis.
TrackStar PTFE Dry Lube 5ml vai tml "sausie" lubrikanti neder / nepalīdz?
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?

User avatar
Grip
Profesors
Posts: 1703
Joined: 30 Sep 2006, 23:00

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by Grip » 09 Oct 2017, 21:20

binary wrote:
SalvatoreMundi wrote:(..) un Jāeļļo arī nav (jo dažkārt paceļas šāds jautājums) tāpēc, ka tas tikai piesaistīs smiltis.
TrackStar PTFE Dry Lube 5ml vai tml "sausie" lubrikanti neder / nepalīdz?

Lielo zobratu pazīstamu kā Spur gear noteikti nav jàeļļo. Ja brauc pa smiltīm, tad smēres/eļļas atvērtās kustīgās detaļas jāizvairas izmantot.
Zobrats pastiprināti var dilt tikai, ja nav noregulēta sazobe vai arī motors pret zobratu stāv šķībi. Vēl iespējams, ka mazais zobrats ir padilis un sāk ēst nost lielo zobratu. Ja uz zobratiem tiek daudz smiltis, tas arī izraisīs pstiprinātu dilšanu. Visādi citādi zobratiem jākalpo diezgan ilgi.
Xray XB4 / CS Electronics 6.5t / Orca VX3 / Gens ace / Sanwa MT4S

Post Reply