Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Mašīnas
User avatar
SalvatoreMundi
Profesors
Posts: 1117
Joined: 22 Apr 2016, 23:47

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by SalvatoreMundi » 09 Oct 2017, 23:10

UN, ja spyr atbalsta gultnis ir beigts!
Axial SCX10,Scx10II, YetiJR 1/16, Yeti 1/10,
HBX Devastator miniCrawler, WPL 1/16 mini cars,
ARRMA Talion,HSP,Axial ExoTerra,
HengLong WalkerBulldog(tanks)

User avatar
UldisK
Profesors
Posts: 6360
Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Location: Kuldīga

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by UldisK » 10 Oct 2017, 00:06

Tad viss ir tikpat slikti kā jebkurā citā vietā kur tas ir beigts .

Interesē ieteikumi par stabilizātora stieni . Ir kādi DIY varianti , jeb kādu ražotāju materiāliem ir labāks tērauds. Nu teiksim esošais 2.0mm ir pa vāju , jo otru plauktu praktiski nepieceļ. (1/8 bagijs, piekare atregulēta vidēji stingri) jāmeklē kāds cits materiāls 2.5 , jeb var meklēt to pa\su 2mm cietāku.

JurisL
Profesors
Posts: 414
Joined: 26 Oct 2010, 01:00

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by JurisL » 10 Oct 2017, 00:17

Labāk liec to 2.5 mm .

User avatar
Uga
Profesors
Posts: 2883
Joined: 14 Sep 2006, 15:00

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by Uga » 10 Oct 2017, 14:39

UldisK wrote:Tad viss ir tikpat slikti kā jebkurā citā vietā kur tas ir beigts .

Interesē ieteikumi par stabilizātora stieni . Ir kādi DIY varianti , jeb kādu ražotāju materiāliem ir labāks tērauds. Nu teiksim esošais 2.0mm ir pa vāju , jo otru plauktu praktiski nepieceļ. (1/8 bagijs, piekare atregulēta vidēji stingri) jāmeklē kāds cits materiāls 2.5 , jeb var meklēt to pa\su 2mm cietāku.
Tas, ka ar riteņiem gaisā neceļ otru ratu tas vēl nav rādītājs, ka nepieciešams cietāks stabilizators! Zem slodzes tas viss strādā pavisam citādāk. Jāskatās pēc reālajām vadāmības īpašībām, lūk no Hdy setup bībeles par to, kas mainīsies līdz ar biezākiem/plānākiem stabilizatoriem:


FRONT
Softer (thinner wire)
• Increases front chassis roll
• Increases front traction
• Decreases rear traction
• Increases off-power steering (may cause oversteer)

Stiffer (thicker wire)
• Decreases front chassis roll
• Decreases front traction
• Decreases off-power steering at corner entry
(increases understeer)
• Quicker steering response



REAR
Softer (thinner wire)
• Increases rear chassis roll
• Increases rear traction
• Decreases front traction
• Decreases on-power steering (increases understeer)

Stiffer (thicker wire)
• Decreases rear chassis roll
• Decreases rear traction
• Increases front traction
• Increases on-power steering (may cause oversteer)
• Quicker steering response in high speed chicanes
-=Associated RC8B3.1e=- -=Nosram 2000kV=-
-=Xray XB4=- -=CS Electronics 5.5T=-
-=Associated B6.1=- -=CS Electronics 6.5T=-
-=Awesomatix A800X=- -=LRP X12 13.5T=-

User avatar
UldisK
Profesors
Posts: 6360
Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Location: Kuldīga

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by UldisK » 10 Oct 2017, 15:17

Paldies, tad tīri eksperimentāli jāuzliek kaut kas ciets , jāzibrauc un jasaprot šī atšķirība, lai atrastu sev vēlamo.

hardijs
Meistars
Posts: 359
Joined: 16 Dec 2007, 23:26

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by hardijs » 10 Oct 2017, 16:41

UldisK wrote:Paldies, tad tīri eksperimentāli jāuzliek kaut kas ciets , jāzibrauc un jasaprot šī atšķirība, lai atrastu sev vēlamo.
varbūt jānoņem nost tas pats, kas jau ir... pa zemes trasi bieži bez stabilizatora pat auto labāk brauc, nekā ar ;)

User avatar
UldisK
Profesors
Posts: 6360
Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Location: Kuldīga

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by UldisK » 10 Oct 2017, 19:25

man Tragijam bija tieksme līkmos gāzties (no stoka nebija uzlikti , bet nāca visi liberiņi kīdz 3mm) pēc instalācijas palika stabilāks , kā uz gāžšanos tā uz vadību taisnēs pa bedrēm. Bagijam arī ir tieksme līkumā kā aizķer kādu lielāku akmeni tā iekšējie riteņi gaisā, tāpēc doma uzlikt ko stingrāku lai vairāk piesēdina, nez varbūt būs sliktāk - kamēr neizmēģnās nesapratīs. Mums tā trase ir diezgan agresīva - līkumos mīsktais nostumjās ātri nost . tas pats taisnēs, visi kankāļi lien ārā . ik pa laikam tos izlasam , bet nav uz ilgu laiku.

hardijs
Meistars
Posts: 359
Joined: 16 Dec 2007, 23:26

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by hardijs » 10 Oct 2017, 21:19

UldisK wrote:man Tragijam bija tieksme līkmos gāzties (no stoka nebija uzlikti , bet nāca visi liberiņi kīdz 3mm) pēc instalācijas palika stabilāks , kā uz gāžšanos tā uz vadību taisnēs pa bedrēm. Bagijam arī ir tieksme līkumā kā aizķer kādu lielāku akmeni tā iekšējie riteņi gaisā, tāpēc doma uzlikt ko stingrāku lai vairāk piesēdina, nez varbūt būs sliktāk - kamēr neizmēģnās nesapratīs. Mums tā trase ir diezgan agresīva - līkumos mīsktais nostumjās ātri nost . tas pats taisnēs, visi kankāļi lien ārā . ik pa laikam tos izlasam , bet nav uz ilgu laiku.
ja segumam saķere laba, tad stabilizatori parasti palīdz uzlabot stabilitāti, kā arī vēl lieliski palīdz uzlabot stabilitāti augstuma jeb klīrensa samazināšana ;)
pa pampaku trasi stabilizators var arī pasliktināt situāciju, jo, ja viens ritenis uzraujās uz pampaka, tas parauj arī otru uz augšu un auto noraujās...lai gan bieži katram pa šo tēmu ir sava teorija :D
īstenībā šasijas klīrensa augstums laikam ir viens no tiem regulējumiem, kas ir izdarāms vienkārši un labi jūtams pat nepieredzējušam braucējam, jo izmaiņas auto uzvedībā ir uzreiz redzamas un jūtamas.

User avatar
UldisK
Profesors
Posts: 6360
Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Location: Kuldīga

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by UldisK » 10 Oct 2017, 21:52

hardijs wrote:klīrensa augstums laikam ir viens no tiem regulējumiem, kas ir izdarāms vienkārši un labi jūtams pat nepieredzējušam braucējam, jo izmaiņas auto uzvedībā ir uzreiz redzamas un jūtamas.
Nu mēs kā reiz no šīs kategorijas :)

User avatar
Grip
Profesors
Posts: 1703
Joined: 30 Sep 2006, 23:00

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by Grip » 10 Oct 2017, 22:52

1/8 bagijam lielāks efekts būs no amortizatoru regulējuma, roll centra izmaiņām beks no roll bar izmaiņām.
Uz bedraina seguma roll barus vajag samērā mīkstus. Cietāks roll bārs mašīnu padarīs asāku pagriezienos. Savukārt taisnē var sanākt, ka modelis sāk vairāk lēkāt un sliktāk tiek galā ar nelīdzenumiem.
Xray XB4 / CS Electronics 6.5t / Orca VX3 / Gens ace / Sanwa MT4S

User avatar
UldisK
Profesors
Posts: 6360
Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Location: Kuldīga

Re: Auto apkopju tūļi, ieteikumi, pamācības ...

Post by UldisK » 10 Oct 2017, 23:42

Ar amartizatoriem apmēram skaidrībā esmu ticis. Tie ir atregulēti vairāk cieti kā mīksti (bagijam) , ar mīkstiem bija problēmas taisnēs, auto pārāk lēkāja. Paspēlējoties tiku pie kaut kāda pieņemama rezultāta, (savukārt tragijam nācās iet pretējā virzienā). Mīkstais regulējums arī pēc lecieniem stipri brauca uz vēderu, bremzējot. tagad pamainot man jau zināmā diapazonā var pielāgoties trasei (sausai, cietai , jeb mitrai mīkstākai) Bet jebkur'gadījumā līdz galam lai visu izprastu ir jābrauc, jābrauc un jābrauc. :)

Post Reply