Amartizātori

Mašīnas
Post Reply
User avatar
UldisK
Profesors
Posts: 6360
Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Location: Kuldīga

Amartizātori

Post by UldisK » 04 Nov 2017, 10:49

Tēma bezgalīga, bet pavirši pameklējot neatradu atbildi uz savu jautājumu.
Piem. ņemam vienādus amartizātorus vienā virzulis ar mazākiem caurumiem un šķidrāku eļļu , otrā pretēji - lielāki caurumu , biezāka eļļa. Pie pareizām attiecībām spiežot ar vienādu spēku pretestība abiem būs vienādas. Teorētiski amartizātors ar mazākiem caurumiem un šķidrāku eļļu uzsils ātrāk un iespējams ātrāk var mainīt viskozitāti/parametrus, arī pret dilumiem būs jūtīgāks. Kur knifs?

Vispār būtu labi ka šeit varētu parunāt par visu kas saistīts ar amartizātoriem - eļļām, atsperēm, virzuļa veidiem, pretvārstiem...

hardijs
Meistars
Posts: 359
Joined: 16 Dec 2007, 23:26

Re: Amartizātori

Post by hardijs » 04 Nov 2017, 23:37

diezgan daudz atbildes uz auto regulēšanas jautājumiem varēsi atrast šeit: http://stories.jqracing.com/the-guide/

Bet īsumā par amortizātoriem:
Ja amortizātors strādā lēnām, tad lielu starpību nemanīsi vai ir šķidras eļļas mazi caurumi vai biezas eļļas lieli caurumi, bet izmaiņas rodas tad, kad amortizātors sāk strādāt straujāk (braucot amortizātoriem pārsvarā sanāk strādāt strauji :)) - izteikti tas ir mašīnai piezemējoties no tramplīniem vai pa bedrēm braucot.
Šķidrās eļļas un mazi caurumi amortizatora iekšpusē strauji virzulim kustoties sataisa tik lielu turbulenci, ka virzulis vairs nespēj pārvietoties tik strauji, bet biezākā eļļa ar lielākajiem caurumiem pie tādiem pašiem sitieniem nesataisīs tādu turbulenci, kā rezultātā virzulis varēs brīvāk kustēties. Dažreiz viens variants labāks, citreiz otrs... viss atkarīgs no situācijas :)
Teorijā man liekas, ka par amortizatoriem man diezgan skaidra bilde, bet praksē saprašanas, ko mainīt, kad kaut kas nepatīk auto uzvedībā, gan mazs :D Ar to gribēju pateikt, ka teorijas zināšana ir viens, bet galvenais, ir visu pašam pārbaudīt praksē, jo tas dod daudz vairāk, kā plika teorija :)

User avatar
Grip
Profesors
Posts: 1703
Joined: 30 Sep 2006, 23:00

Re: Amartizātori

Post by Grip » 12 Nov 2017, 20:32

Viss labāk šīs štelles ir braukt uz trasi un testēt. Nav tādas vienotas atbildes, kas labāks, kas sliktāks.
Ir pieejami arī specifiskie pistoni kuriem, piemēram, ir 2x 1.5mm caurumi un 2x2.5mm caurumu. Taču fakts ir viens - šādi pistoni strādā pie specifiskiem apstākļiem labāk un citos apstākļos sliktāk. Ar standarta pistoniem nekad nenošausi greizi, jo tie +/- labi strādā visos apstākļos.

Sacensībās, ja ir karsta diena, tad amīšiem eļļas uz fināliem ieleju par 10 vienībām cietākas, lai nokompensētu temperatūras efektu uz viskozitāti, taču ar pistoniem gan neesmu eksperimentējis.

Izmaiņas no amīšu regulējumiem un citām lietām var sajust tikai, ja aizrauc uz trasi, izbrauc, pamaina konkrēto lietu, izbrauc atkal.
Ja izmaiņas veic mājās, tad efektu ļoti grūti novērtēt, jo ir vēl citi faktori, kas iespaido šasijas uzvedību:
- saķere mēdz mainīties pa dienu (no rīta augsne mitrāka - lielāks traction, pa dienu uzsilst un paliek putekļains un ciets, vakarā atkal, kad augsne paliek mitrāka, saķere ir savādāka).
- Segums var būt izbraukāts/nolīdzināts (lietus labi nolīdzina).
- Gaisa temperatūra un mitrums jūtami ietekmē saķeri un riepu efektivitāti.
Xray XB4 / CS Electronics 6.5t / Orca VX3 / Gens ace / Sanwa MT4S

User avatar
UldisK
Profesors
Posts: 6360
Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Location: Kuldīga

Re: Amartizātori

Post by UldisK » 12 Nov 2017, 22:30

Grip wrote: Ja izmaiņas veic mājās, tad efektu ļoti grūti novērtēt, jo ir vēl citi faktori, kas iespaido šasijas uzvedību:
Jā, man tā ir parasi, kaut ko esmu pamainījis, pirmais ispaids Ooo sliktāk , jeb labāk , bet jau pēc pāris apļiem liekas ka nekas nav mainījies, ja vien izmaiņas nav ļoti jūtamas.

User avatar
Uga
Profesors
Posts: 2883
Joined: 14 Sep 2006, 15:00

Re: Amartizātori

Post by Uga » 13 Nov 2017, 10:55

Starp citu, offroadā ļoti būtiski arī ir pietiekami bieži mainīt eļļas. Pat ar visām gumijām tāpat amīšos tiek iekšā smiltis, kas pilnībā izmaina eļļas viskozitāti. Ja amīši kādu laiku nav pārjaukti, tad starpību pamanīsi vienalga vai tādas pašas eļļas salēji vai ko pavisam citu. Es amīšus pārjaucu pirms katras gonkas, dažkārt pat biežāk.
-=Associated RC8B3.1e=- -=Nosram 2000kV=-
-=Xray XB4=- -=CS Electronics 5.5T=-
-=Associated B6.1=- -=CS Electronics 6.5T=-
-=Awesomatix A800X=- -=LRP X12 13.5T=-

Browning
Profesors
Posts: 1068
Joined: 21 Feb 2015, 22:03
Location: Jelgava, Rīga

Re: Amartizātori

Post by Browning » 13 Nov 2017, 14:10

Uga wrote:Starp citu, offroadā ļoti būtiski arī ir pietiekami bieži mainīt eļļas. Pat ar visām gumijām tāpat amīšos tiek iekšā smiltis, kas pilnībā izmaina eļļas viskozitāti. Ja amīši kādu laiku nav pārjaukti, tad starpību pamanīsi vienalga vai tādas pašas eļļas salēji vai ko pavisam citu. Es amīšus pārjaucu pirms katras gonkas, dažkārt pat biežāk.
Kaut kā neticās, ka smiltis var saiet iekšā. Tas izklausās vairāk tā kā rituāls pirms sacensībām nevis praktiski nepieciešams pasākums.
Blaster 2 DLG, Žemasparnis Putinukas, DreamFly Libelle, HobbyKing Reaktor 3D
Traxxas Slash 4x4, Losi 8ight-E 4.0
DJI F450

User avatar
Uga
Profesors
Posts: 2883
Joined: 14 Sep 2006, 15:00

Re: Amartizātori

Post by Uga » 13 Nov 2017, 14:19

Eļļa vienkārši tāpat rituāla pēc melna kļūst? :D
-=Associated RC8B3.1e=- -=Nosram 2000kV=-
-=Xray XB4=- -=CS Electronics 5.5T=-
-=Associated B6.1=- -=CS Electronics 6.5T=-
-=Awesomatix A800X=- -=LRP X12 13.5T=-

User avatar
UldisK
Profesors
Posts: 6360
Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Location: Kuldīga

Re: Amartizātori

Post by UldisK » 13 Nov 2017, 17:58

Klau kad mainiet eļļu , vienkārši amartizātors lejā, eļļa ārā cik var izslauka, lej jaunu , jeb skrūvē štokam galu nost , ņem virzuli ar štoku ārā un mazgā. Ar ko pieturat štoku kad skrūvējat nost galu? ir kāds labs tūlis. Es izlīdzos ar lupatu un flaķnēm. :D Esmu redzējis ka skrūvē vaļā ar plakanstangām kurām nav zobi, bet tās jau tās tāpat var atstāt pēdas uz štoka. Nav kādas stingras plastmasas stanges jeb kāds cits tūlis tam domāts.

Browning
Profesors
Posts: 1068
Joined: 21 Feb 2015, 22:03
Location: Jelgava, Rīga

Re: Amartizātori

Post by Browning » 13 Nov 2017, 19:32

Blaster 2 DLG, Žemasparnis Putinukas, DreamFly Libelle, HobbyKing Reaktor 3D
Traxxas Slash 4x4, Losi 8ight-E 4.0
DJI F450

dundukss
Profesors
Posts: 989
Joined: 04 Aug 2011, 16:09
Location: Rīga
Contact:

Re: Amartizātori

Post by dundukss » 13 Nov 2017, 20:45

Vecā eļļa laukā, brake cleaneris izpūš pārējo un jauna iekšā, jaunu gāz kad atrabktka jau ir laukā.
XB 4, '17

User avatar
Grip
Profesors
Posts: 1703
Joined: 30 Sep 2006, 23:00

Re: Amartizātori

Post by Grip » 13 Nov 2017, 20:58

Browning wrote:Uldi, iepērc šitādu, noderēs
https://www.aliexpress.com/item/ARROWMA ... e8e4f2f876
Razotāji dažādi bet princips visiem šiem štrumentiem viens - alumīnija štrums parasti ar iespēju to izmantot dažāda diametra amortizatoru štokiem.
Tas Arrowmax verķis ir labs jo viņā var ielikt pieturēt arī veselu amortizatoru, tas labi noder, ja nevar atskrūvēt.

Sezonas vidū amortizatoriem ir veselīgi nomainīt arī oringus un kārtīgi iztīrīt iekšpusi izjaucot visu ārā un izslaukot ar brake cleaneri + salveti.
Xray XB4 / CS Electronics 6.5t / Orca VX3 / Gens ace / Sanwa MT4S

User avatar
UldisK
Profesors
Posts: 6360
Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Location: Kuldīga

Re: Amartizātori

Post by UldisK » 13 Nov 2017, 22:54

Tūlis liekās OK , jāiegādā. Paldies visiem par info.

Post Reply